Zon, zee, strand & vieze mannetjes - Reisverslag uit New Delhi, India van Sam Dirks - WaarBenJij.nu Zon, zee, strand & vieze mannetjes - Reisverslag uit New Delhi, India van Sam Dirks - WaarBenJij.nu

Zon, zee, strand & vieze mannetjes

Door: Sam

Blijf op de hoogte en volg Sam

30 Januari 2010 | India, New Delhi

Dames en heren jongens en meisjes hier ben ik dan weer! Vanuit het o zo zonnige Colva, een toeristenplaats in Goa. Allereerst zal ik vertellen hoe de eerste treinreis verlopen is. Zonder Sam & Sam zaten we nu ergens in the middle of nowhere gok ik, want de trein vertrok van een ander perron dan ze ons verteld hadden. Gelukkig hebben de jongens ons goed geholpen en zijn ze meegelopen tot in de trein. Het zag er allemaal prima uit en de mensen die bij ons in de ''coupe'' sliepen waren super aardig en te vertrouwen. Een Australische vrouw vertelde dat ze al 10 jaar gereisd had, dus heeft ze ons heel veel dingen verteld en geleerd. Je leert echt heel veel van de reizigers en locals hier. Ook wel logisch. omdat dit onze eerste reis is. Ik vond het echt heerlijk om in de trein te slapen, want het geruis en geschommel helpt goed om in slaap te vallen. Het was wel even moeilijk om afscheid te nemen van Mumbai, omdat we daar echt een geweldige tijd gehad hebben. We hebben dan ook besloten om er weer terug te keren.
Nu even over Goa. Het is een badplaats met veel toeristen en problemen. Wel is het lekker om even op het strand te liggen en te kunnen zwemmen, maar wij komen hier niet voor naar India. Onze verblijfplaats is wel 100 keer beter dan in Mumbai, maar dat kan mij niet heel veel schelen. We hebben een eigen douche en de kamer is super groot. Vandaar dat er hier berjaarden 5 maanden overwinteren. Het leuke is dat de naam van onze Cottage Sam is :) Colva is (of was) een vissersdorpje waar de locals dus leven van hun visopbrengst. Je ziet dan ook overal vis, dat ligt te drogen in de zon. De toeristen gebouwen zijn er gewoon naast gezet. Een contrast is dus echt heel erg zichtbaar. Over een aantal jaren zijn de vissers vast weggedreven door de toeristen. We genieten veel van de zon en hebben al een lekker gezond kleurtje, maar dat feesten is nu gewoon niks voor ons. Vooral omdat je niemand hier kan vertrouwen zeggen ze. Het is een soort Spaanse kust, maar dan met palmbomen en wat gevaarlijker. De toeristen zijn namelijk nog steeds als engeltjes voor de locals. Zo proberen vieze mannetjes foto's te maken als we liggen te chillen op het strand. Wel heb ik hier de allerlekkerste brownie gegeten! Echt niet normaal als je bedenkt dat ik in India zit. Zo zie je maar hoe westers het hier is. Er zijn hier ook veel engelsen te zien die niks anders eten dan patat. O het lijkt allemaal heel negatief haha, dat is het niet alleen hoor. Er gebeuren tot nu toe alleenmaar leuke dingen. We hebben net met een parachute achter een boot aan gehangen en de man van de cottages stond bij een eetkraampje te eten, waarna hij ons het eten aanbood. Het was Panipuri en erg lekker! Net ook heerlijke Indiase koffie op het strand gedronken bij zonsondergang. Dit zijn echt de genietmomenten.
Al met al, we hebben een treinticket geboekt naar Hampi, een dorpje dat je gezien moet hebben. We voelden ons echt goed toen we terug waren in ons huisje nadat we ons ticket geboekt hadden, want we merkten dat we de kneepjes van het reisen al aardig door hadden. Bij een reisbureautje vroegen ze 600Rs voor een ticket naar Hampi. wij dachten noway gose, dat kan beter! Dus op ons gemakje liepen we naar het station om het zelf uit te zoeken. Het was veel te ver om naar het station te lopen merkten we achteraf. Onderweg namen we dan ook een rickshaw die ons naar het station bracht. Eenmaal het ticket geboekt voor 150Rs(erg veel verschil dus) zochten we een manier om terug te komen. Dit deden we door de motortaxi te nemen naar de ''busstop'' en dan de bus in te springen die ons zou brengen naar het centrum van Colva. Bij elkaar met het reizen hebben we dus 400Rs betaald, inplaats van 1200Rs dat het reisbureau vroeg. Die zit in the pocket! En ook nog een leuk avontuur rijker door met de localbus te reizen! Verder is er niet heel veel boeiends gebeurd hier dan liggen op het strand en uitrusten. Leuk idee dat jullie in de sneeuw zitten! Nog even wat foto's uploaden en dan peert ik hem weer, want mn broek is zweterig door de warmte van het zitten hahaaha. En we gaan toch maar een drankje (geen alcohol!) wagen bij een strandtent, want de gozer van het Cottage zei dat het best leuk is daar.

Ik kan sommige van jullie niet bereiken, want het signaal valt soms weg en weet ik veel wat er allemaal gebeurd met die Indiase telefoons hier. Ik ontvang geloof ik wel alles en ik probeer ook terug te sturen, maar het komt dus gewoon niet aan:(
Dus Suus, nog steeds ben ik benieuwd naar je beoordeling, Milly super leuk dat je een smsje stuurde! En Juul en Marleen jullie heb ik ook iets gestuurd maar is ook niet aangekomen denk ik. Er bestaat altijd nog internet gelukkig! jeeej.
O Juul, tot nu toe heb ik geluk gehad met de wc's. Allemaal zittend! Maae dat zal wel gaan veranderen naarmate we naar het Noorden gaan.

Ook super bedankt vooor alle reacties, ik schrijf dit dus niet allemaal voor niks:) En Bas hoe voelt dat nou, je kleine zusje tussen de Indiers die mij allemaal ten huwelijk vragen?
Volgende bericht waarschijnlijk vanuit Hampi!

Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag XXXXXXXXX

  • 30 Januari 2010 - 15:29

    Eva:

    wat een spannende avonturen allemaal!

    maak er hier ook maar weer wat van he!
    kijk uit naar je volgende verhaal!

    (L) xxxxxxxxxxxxx

  • 30 Januari 2010 - 15:33

    Frans:

    Sam en Co, sorry voor mijn late reactie.. Wil al een week naar jullie bevindingen ( tjezus, wat veel ) kijken.
    De verslagen zijn leuk om te lezen.. Foto's spreken me ook aan.
    Wat een volwassen fotos zeg ! Een keer geen fotos van jongeren met alcohol tong uit de mond of een ander raar gezicht.
    Dit dan in vele variaties.
    Nee, gewoon mooie fotos van gebouwen, mensen en natuur. ( al dan niet betaald :-))

    Vooral veel fotos blijven posten, dat vind ik erg tot de verbeelding spreken... ook de droge onderschriften zijn grappig..
    Tip: maak zelf eens een foto van een vies mannetje.. Ben benieuwd of die global er het zeflde uitziet..
    Wel uitkijken he !!
    Nou veel plezier allebij ..

    Btw; die SAM is dat de ?

    Groeten
    Frans

  • 30 Januari 2010 - 15:53

    Sas En Opa:

    He Sampie! Zit hier met opa je bericht te lezen en je krijgt natuurlijk de groeten. Hij vindt de foto's prachtig en is helemaal opgelucht over hoe jullie dingen aanpakken!! Glimoogjes zie ik hier en hij zit te genieten.
    Kus van ons allebei, xx

  • 30 Januari 2010 - 16:37

    Saskia:

    Gave foto, Sanne, prachtig!!

  • 30 Januari 2010 - 21:13

    Floortje:

    Zo gaaf allemaal!!
    Ik ben zo jaloers hier.
    Geniet ervan popje!

    Heeeeele dikke kussen

  • 31 Januari 2010 - 09:12

    Jif.:

    Ha Sanne! Wat ben jij een stuk ,zeg ! Ben blij
    dat ik nu weet hoe je er
    uitziet , jullie zijn gewoon filmsterren , dus
    kijk je uit!!!! Liefs , tot gauw. Bedankt voor al het verslagwerk !

  • 02 Februari 2010 - 00:16

    Anke:

    Hé kanjer! Gaaf jouw reisverhalen, kan me er alles bij voorstellen. En helemaal niet ooguitstekend ;-). Goed dat je door alle herrie heen zo geniet. Ben benieuwd naar je volgende avonturen. Doe ook ff een foto van jezelf op de site, kan ik zien hoe de couleur locale je staat. Goed gaan!! Liefs en dikke zoenen

  • 02 Februari 2010 - 06:13

    Saskia:

    He Anke...realiseer me ineens dat je 3de week gaat beginnen Sam! (Net als Sam nieuwsgierig naar de inhoud van die envelope ;-) )Qua gebeurtenissen en avontuur lijkt het allemaal veeeel langer. x

  • 03 Februari 2010 - 11:24

    Frans:

    Hallo lieve Sam en Sanne. Wat een leuke verhalen.Je begrijpt dat ik en Maris stinkend jaloers zijn.We volgen jullie op de voet. Maris start elke dag de computer om te kijken of er weer een nieuwe belevenis op staat.Hier gaat alles zijn gangetje.Lekker winter met sneeuw en ijs.We hebben zelfs geschaatst.Lieke en de kinderen waren nog over en vonden de sneeuw natuurlijk te gek.Gelukkig zorgen jullie voor een geleideleke cultuur overgang want in het noorden gaat het vast anders worden.Veel plezieren een dikke kus van Mij en Maris.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sam

Hallo allemaal! Ik ben Sam en ik ga proberen jullie met deze site op de hoogte houden van een aantal van mijn avonturen in het buitenland. Zo kan ik toch een beetje bij jullie zijn:) X

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 40168

Voorgaande reizen:

29 Juni 2013 - 28 Juli 2013

India 2013

13 Maart 2011 - 09 Juni 2011

Italiaans leren in Rome

19 Januari 2010 - 22 Juni 2010

Mijn eerste reis

17 Oktober 2019 - 30 November -0001

Jippie trippy

Landen bezocht: