Udaipur, de stad van de liefde - Reisverslag uit New Delhi, India van Sam Dirks - WaarBenJij.nu Udaipur, de stad van de liefde - Reisverslag uit New Delhi, India van Sam Dirks - WaarBenJij.nu

Udaipur, de stad van de liefde

Door: Sam

Blijf op de hoogte en volg Sam

05 Maart 2010 | India, New Delhi

Dames en heren, jongens en meisjes, alweer een nieuwe locatie waar Sanne en ik veel leren! We zitten nu in wat ze zeggen ''de romantischte stad'' van India, genaamd Udaipur.
Allereerst zal ik vertellen hoe we hier beland zijn, want dat is een verhaal apart. De laatste dag in Diu, bleek het de avond voor Holi te zijn. Dat is een Hindu festival, waarbij alle Hindustanen vieren dat het lente wordt. Dit houdt in dat ze zo veel mogelijk mensen onder gooien met alle kleurtjes die je maar kan bedenken. Daarna word je natgegooid met water en daarna gooien ze je in de modder. Erg leuk dus! Maar goed, wij zaten in de bus tijdens de avond voor Holi. Tijdens die avond beginnen ze al met het feest, door op elke hoek van de straat een kampvuur te maken en er dan om heen te gaan lopen en te bidden. Omdat wij met onze stomme hoofden niet konden bedenken dat februari maar 28 dagen had, zaten wij tijdens Holi (1 maart) in Ahmedahbad. Dit was echt het laatste wat we wilde! Wij wilde namelijk Holi in Diu of Udaipur vieren. Lekker handig dus... Eindelijk aangekomen in Ahmedahbad vielen we in slaap, dus dat betekende dat we het festival gemist hadden, want we werden te laat wakker. Hevig op zoek naar het grote gebeuren zaten we in een rickshaw, terwijl we met groen bekogeld werden door wat gozertjes. Jeeeej nu hadden we toch nog wat kleur op ons! Als 2 Grinchen werden van elke hoek uitgelachen! We zagen er ook echt uit als monsters moet ik bekennen.
Diezelfde avond hebben we de trein naar Udaipur genomen, waar in de ochtend een klein mannetje op ons stond te wachten met zn rickshaw. En of hij klein is, ik kom boven hem uit! Jamil., de smurf zoals vele hem noemen liet een boek zien waar veel toeristen in geschreven hebben. Iedereen raadde aan om met hem mee te gaan, dus we voelde dat we eigenlijk geen keus hadden. Hij bracht ons naar het hotel waar we nu zitten, aan het meer van Udaipur. Het is een Aladdin achtige stad, want de huisjes zien er erg Arabisch en romantisch uit. Jamil heeft ons rond gereden in zn rickshaw, zodat we wat meer van Udaipur konden zien. Het leukste van de hele dag was dat ik met mn eigen handen zijn rickshaw mocht besturen. Het ging best goed zo de eerste keer dat ik op iets anders reed dan mn eigen vertrouwde fietsie (Coen, laten we die keer op je brommer maar achterwege houden).
Vandaag vonden Sanneen ik het eens tijd om weer wat te leren, dus hebben we ons aan een kookcursus gewaagd. Als ik in Nederland ben kunnen we allemaal lekkere Indiase gerechten voor jullie maken, zoals Bindi, Aubergine Tomato Curry, raita, masala chai, chapatti en nog veel meer lekkernijen. We hebben net een ticket geboekt om morgen met de bus naar Jodhpur te vertrekken, de blauwe stad van India, midden in woestijn achtig gebied. Vanuit daar gaan we naar Jaisalmer, een stad waar we een kamelen tocht gaan doen. Heb er zin in! Dag luitjes, XXXXXXXXXXXXXXXXXX
ps. Frensch, heeeeel erg bedankt voor de fotoruimte, die had ik hard nodig! Ga nu wat meer foto's plaatsen als internet beetje mee werkt. En is Sam2 al in gebruik? Ik mis videolandje wel een beetje hoor!
pps. Weer erg bedankt voor de reacties!!

  • 05 Maart 2010 - 11:24

    Frans T:

    Hi Smurfies
    Sam2 is working as we speak..
    Maarja maak je daar maar niet druk om, ga nog maar een heeeeellle tijd lekker genieten..
    Ik ga nu ff snel de fotos bekijken ..

    Succes !!!

  • 05 Maart 2010 - 12:01

    Sas:

    Dag lieve smurf, je gezicht is anders..... zo lekker relaxt en mooi! Heerlijk....
    xxxxx

  • 05 Maart 2010 - 15:09

    Sophie:

    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
    pretty girl

  • 05 Maart 2010 - 21:57

    Floortje:

    Ik hoooou van Alladin!
    Ik hoooou van de grinch!
    Ik hoooou van moddergevechtjes!
    Ik hoooou van India! (denk ik)
    en ik hou ook wel een klein beetje van jou.

  • 07 Maart 2010 - 11:08

    H.M.&M.:

    Hi Sam, leuk verslag en foto's weer,sprak moeders gisteren op de verjaardag van Astrid enne... doe maar gewoon een plakplaatje!

    veel plezier
    groetjes en tot in Jodhpur of Jaisalmer!

  • 07 Maart 2010 - 11:19

    Matthijs:

    hi Sam, ik heb een vraag. wat is nou de bedoeling van dat poeder????????????
    nog veel plezier in india.

  • 07 Maart 2010 - 14:17

    Moeders:

    ...zie je wel..ECHT waar.... niet doen.... tattoo op je vinger.....krijg je spijt van zeggen ze....zonde....

  • 08 Maart 2010 - 11:01

    Jif.:

    Lieve schat,
    In 75 jaar heb ik geleerd dat je steeds verandert,ook je smaak
    bijvoorbeeld. Als je een
    andere man wilt, kun je
    gaan scheiden , maar
    als je een ander tattoo-plaatje wilt, over zeven jaar , kun je er nooit meer vanaf, krijg je een bloedhekel aan dat ding,
    heb je spijt als je hem
    elke dag MOET zien.Het is geen ring die je af kan doen.Ik heb nog een
    andere reden waarom je het niet zou moeten doen, maar dat wil ik
    niet zo in het openbaar
    met je bespreken, dus dan maar niet.
    Ik heb ook geleerd dat ieder mens alles zelf wil ervaren, dus waar bemoei ik me tegenaan? Heb je hem al?
    Dikke kus, Jif.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sam

Hallo allemaal! Ik ben Sam en ik ga proberen jullie met deze site op de hoogte houden van een aantal van mijn avonturen in het buitenland. Zo kan ik toch een beetje bij jullie zijn:) X

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 40164

Voorgaande reizen:

29 Juni 2013 - 28 Juli 2013

India 2013

13 Maart 2011 - 09 Juni 2011

Italiaans leren in Rome

19 Januari 2010 - 22 Juni 2010

Mijn eerste reis

17 Oktober 2019 - 30 November -0001

Jippie trippy

Landen bezocht: