Een goed begin is het halve werk - Reisverslag uit Havana, Cuba van Sam Dirks - WaarBenJij.nu Een goed begin is het halve werk - Reisverslag uit Havana, Cuba van Sam Dirks - WaarBenJij.nu

Een goed begin is het halve werk

Door: Sam

Blijf op de hoogte en volg Sam

30 Oktober 2019 | Cuba, Havana

Met enige vertraging vanwege geen internet in Cuba (we zijn vandaag geland in Mexico!)

​- Dinsdag 29 oktober 2019 17.35 -
​Hola chicas y chicos! Het is de hoogste tijd om na al die jaren mijn site weer wat leven in te blazen. Deze keer niet vanuit India, maar vanuit Cuba. Margriet en ik zijn hier nu bijna 2 weken en we hebben uiteraard al het een en ander meegemaakt. Mijn reis begon niet al te best. Ik had 2,5 uur vertraging met de trein, waardoor ik bijna mijn vlucht heb gemist. Gelukkig had ik die tijd ingecalculeerd, omdat het met NS niet altijd volgens plan gaat. Gelukkig wel de vlucht gehaald. Omdat we een doorstart moesten maken tijdens de landing bij Frankfurt, hadden we vertraging en konden we maar net op tijd onze overstap halen. Beter dat de co-piloot in opleiding deze doorstart maakte, want anders waren we neergestort. Er zat een gozer naast ons, die luchtvaarttechniek studeert. Hij vond het maar al te gaaf om het mee te maken. Eenmaal in het vliegtuig naar Havana bleek dat de films wegbezuinigd waren en werd ik ziek. Met een loopneus en koorts zat ik mij heerlijk te vervelen. Ik had zo gehoopt op een film marathon. Van het biertje dat we als troost bestelde, proefde ik helemaal niets. Na 12 uur vliegen arriveerden we in Havana, waar we 2 uur hebben staan wachten bij de bagageband. Helaas geen van onze backpacks te bekennen. Wij hadden de overstap gehaald, maar onze tassen lagen waarschijnlijk nog te chillen in Frankfurt. Bij een gekkig kantoortje moesten we onze bagage als vermist opgeven. Onze claim werd in een systeem ingevoerd, dat uit het jaar nul stamt. Het aardige vrouwtje gaf aan dat het een dag of twee ging duren.
​Na 2 dagen was er nog geen spoor van onze bagage volgens een online tracking systeem. Dit kon nog wel even gaan duren. Ik was blij dat ik een extra paar sokken en ondergoed in m'n handbagage had gedaan die ik kon wassen onder de douche, maar na 4 dagen wachten werd het toch echt tijd voor schone kleren (zeker in deze hitte). Het is niet makkelijk om hier spullen te kopen, want er heerst hier schaarste. Sommige mensen staan uren in de rij voor deo. Via google vonden we een shoppingmall waar we hoopten onze slag te kunnen slaan, maar na een avontuurlijk tripje ernaartoe bleek het een grote bouwval te zijn. Gelukkig was er 1 winkel waar ik een korte broek heb kunnen bemachtigen. Uiteindelijk vonden we een aantal winkels in een rijke buurt, waar we op de kosten van Conder het hoognodige hebben kunnen kopen.
​Zoals je leest gaat er tot nu toe aardig wat "mis". Net als nu. We zitten momenteel in een bus die ons van het strand terug naar het centrum van Havana moest brengen, maar de aardige buschauffeur heeft net de zijkant eraf gereden waardoor we nu naast de weg stilstaan. We besloten polshoogte te gaan nemen en uit te stappen. Op dat moment kwam er een andere bus aan die zo vriendelijk was ons een lift te geven. Geluk bij een ongeluk, want deze bus heeft ons bijna voor de deur van onze casa afgezet, waar we nu zijn beland. Margriet en ik vragen ons af waarom dit soort dingen altijd bij ons gebeuren. Waarschijnlijk omdat we van avontuur houden. Margriet haar creditcard is ook nog even geblokkeerd en we zitten al 3 dagen aan de dia. Als alles normaal gaat, is het ook zo saai. Na 5 dagen hadden we nog steeds geen idee waar onze bagage was, dus besloten we het heft in eigen handen te nemen en in een rode Chevrolet naar het vliegveld te gaan (die kunnen we meteen afvinken van de bucketlist!). En ja hoor, onze bagage lag daar onaangeraakt bij de lost & found. Waarschijnlijk waren ze bij de volgende vlucht al meegestuurd. Volgens Condor moesten we afwachten, maar zo zie je maar weer dat je af en toe je eigen intuïtie moet volgen. Volgens het online tracking systeem is onze bagage nu nog steeds zoek... Nadat we eindelijk onze bagage hadden, besloten we naar Trinidad te gaan. Daar hebben we heerlijk op het strand gelegen en op de weg terug stonden we natuurlijk een uur stil, omdat de politie de weg had afgezet. Waarom weten we niet. Natuurlijk gaan er ook dingen gewoon goed. We vermaken ons prima met de Cuba Libres en de gezellige mensen hier. Gister hebben we meeega lekker gegeten in de huiskamer van locals. En een andere dag deden we ons voor als gasten van een 5 sterren hotel, waar we uren in het zwembad op hun rooftop hebben gezwommen. Morgen vliegen we naar Merida in Mexico en laten we ons Cuba avontuur achter. Wie weet vanuit daar weer een nieuwe update!
​Heel veel liefs van mij x

  • 30 Oktober 2019 - 18:16

    Kim:

    Hahaha ahh wat een pech allemaal zeg!! Hopelijk gaat de reis in Mexico beter verlopen en zullen we daar dan samen op proosten!! Want ja ik vlieg ook over 2 weken naar Mexico! Xxx

  • 30 Oktober 2019 - 18:51

    Sas:

    Ha, ha..Dat 5-sterren verhaal is tè leuk, dat deed ik vroeger met mijn reisvriendinnen ook in Athene en andere warme oorden. En dan douchen ergens in een kamer die schoongemaakt werd..nu niet meer mogelijk maar in Cuba wel! Nu op naar Mexico

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cuba, Havana

Jippie trippy

Avontuur hoezee!

Recente Reisverslagen:

26 December 2019

Mi casa es tu casa

30 Oktober 2019

Een goed begin is het halve werk
Sam

Hallo allemaal! Ik ben Sam en ik ga proberen jullie met deze site op de hoogte houden van een aantal van mijn avonturen in het buitenland. Zo kan ik toch een beetje bij jullie zijn:) X

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 563
Totaal aantal bezoekers 40077

Voorgaande reizen:

29 Juni 2013 - 28 Juli 2013

India 2013

13 Maart 2011 - 09 Juni 2011

Italiaans leren in Rome

19 Januari 2010 - 22 Juni 2010

Mijn eerste reis

17 Oktober 2019 - 30 November -0001

Jippie trippy

Landen bezocht: