Alle wegen leiden naar Rome - Reisverslag uit Rome, Italië van Sam Dirks - WaarBenJij.nu Alle wegen leiden naar Rome - Reisverslag uit Rome, Italië van Sam Dirks - WaarBenJij.nu

Alle wegen leiden naar Rome

Door: Sam

Blijf op de hoogte en volg Sam

18 Maart 2011 | Italië, Rome

Buongiorno!

Jaja daar zit ik dan... achter de computer in mijn talenschool in het hartje van Italie. Nu heb ik eindelijk een beetje tijd om een verslag te schrijven over de eerste dagen in het geweldige Rome.
Als eerste zal ik beginnen bij mijn vliegreis. Op zondag stond ik te zwaaien naar mijn lieve vrienden en familie op schiphol en even later stond ik alleen aan de andere kant van de douane. Wat was dat gek zeg! Het begon al goed, want toen ik naar de gate liep vergat ik mijn jas al. Gelukkig kwam ik er op tijd achter en ben ik terug gerend. We hadden best wel last van turbulentie, dus ik kwam veel later aan dan gepland. Daarna moest ik ook nog meer an een uur op mn bagage wachten, dus was het al donker toen ik naar de bus liep. Daar heb ik ook nog een tijd staan wachten en om ongeveer 8 uur s'avonds belandde ik bij het centraal station (Termini) in Rome. Jeetje wat is dat groooot! Ik had geen flauw idee welke kant ik op moest en mn backpack was nogal zwaar, dus heb ik een taxi genomen naar mijn gastgezin. WAUW was het allereerste dat in mij opkwam toen ik het appartement binnenstapte. Wat een leuke en lieve mensen zijn het! En een mooie kamer... hij is groter dan mijn kamer in Nederland. Het appartement ligt heel erg centraal, namelijk 15 minuten lopen vanaf Termini. Vanaf Terminin kan je overal heen en op 5 minuten van mn huis is een metrostation. In mijn buurt leven heel veel Indiers, dus ik voelde me meteen al thuis! Je kan hier masala dosa eten:) Het gezin bestaat uit Ana(38), ze is psycholoog en Mario(40) werkt in een fabriek. Ze hebben een hele lieve hond die Siria heet. Ook woont er nog een andere student in het huis, namelijk Brandon een Australier van 19 jaar oud. De avond toen ik arriveerde hebben ze heel lekker voor me gekookt en hebben we in het italiaans, gebrekkig engels en handen en voeten het heel gezellig gehad.
Maandag was mijn eerste schooldag, wat echt heeeeel leuk was! Ik werd meteen in de beginnersklas gezet samen met een ander Nederlands meisje (Sera), een Duitse (Carla), een chinees, een japanner en 3 russen. Lekker gemengd dus! Onze leraessen zijn onwijs goed, want ze praten in het Italiaans, maar toch kan je ze wel begrijpen omdat ze alles heel goed uitleggen en hun handen en voeten gebruiken. We hebben onwijs veel lol met zn allen :) Je merkt ook echt dat je het super snel leert, want als je rondloopt in Rome herken je al heel veel woorden.
Na school zijn Sera en ik op pad gegaan en hebben we de Trevi fontein bekeken met een lekkere gelato als avondeten. Ook zijn we naar het Collosseum gelopen en hebben we vanaf daar weer de metro genomen naar een ander deel van Rome. Zo leuk is dat, om alles te ontdekken zonder ook maar enige haast te hebben.
De volgende dag was het super mooi weer, dus zijn we lekker op het dakterras van de school gaan zitten in het zonnetje. Jaja onze school heeft een dakterras! En niet alleen dat, we hebben een hele leuke bar, keuken, tuin en internet ruimte. De leraren en mensen die hier werken zijn allemaal niet normaal aardig.
Na lekker geluierd te hebben zijn we naar Vila Borghese gegaan, een heel groot park in Rome. Hier kwamen we 2 italianen tegen waarmee we samen een karretje gehuurd hebben waarmee je door heel het park kan fietsen. HILARISCH was het. De adrenaline gierde door ons heen toen we van de steile heuvels af sjeesden. Helaas heb ik in dit inmense park mijn sleutels, mobiel en pennen verloren. Oeps. Mijn tas was onderweg namelijk uit het karretje gevallen en er zit een soort opening in mijn tas, die normaal gewoon dicht zit maar nu even niet. JAMMAH. We hebben gezocht, maar het begon donker te worden, dus konden we niets meer zien. Gelukkig heb ik mijn nederlandse nummer nog, want ik had net een italiaans nummer er in gedaan. S'avonds hebben we in Sera haar appartement gegeten met Lena haar roommate, wat erg leuk was.
De dag erna hebben we 3 uur lang rondgelopen in de stromende regen op zoek naar mijn sleutels, want het was wel vervelend om ze na 3 dagen al kwijt te zijn! Helaas niks gevonden... Mario en Ana waren totaal niet boos, ze stelden zelfs voor om de helft van het nieuwe slot te betalen, omdat ik zo hard gewerkt heb om hier te komen. Lief toch?! Ik heb gezegd dat dat echt niet hoefde, want het was tenslotte mijn fout. S'avonds hebben Sera, Carla, Luis (nog een roomate) en ik met zn allen gegeten en hebben we het 150 jarig van Italie samen met Rome gevierd. Overal waren de mooie gebouwen heel vet verlicht en er was op veel plaatsen muziek en vuurwerk.
Gister was het weer heel hard aan het regenen en hadden we een dag vrij vanwege het 150 jarig bestaan, dus hebben Sera en ik heel relaxed een flim gekeken op haar kamer. Tegen de avond waren we het binnen zitten zat, dus hebben we een gelato en een crepe zitten eten bij de Trevi fontein heerlijk in de regen. Gewoon omdat het kan!
Eindelijk is alles geregeld qua telefoon, sleutels en accomodatie. Want na een maand ga ik op een andere plek in Rome wonen met studenten, dus dat moest ook nog geregeld worden. De buurt waar ik dan ga wonen schijnt de beste van Rome te zijn hoor ik van vele, dus daar ben ik heel blij mee! Het heet Trestevere, dus Soof en Alice, bereid je maar vast voor!
Morgen ga ik met een excursie van school naar Napels en Pompeij, dus dat word een avontuur.
Zoals je leest ben ik dus heel erg aan het genieten van deze leuke, geweldige mooie stad en vind ik het italiaans leren onwijs leuk. Ik heb het vooral heel druk met alles, maar het is super vet. De zon schijnt hier weer op zn best, dus we gaan nu ergens de metro pakken en naar een mooi plein, italianen spotten.
Ciao!
XXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 18 Maart 2011 - 14:59

    Sas:

    Fijn! Geniet er maar van, hier regent het lekker :)

  • 18 Maart 2011 - 15:13

    Numero Uno:

    hahahahahhaaaa
    e poi mi dicono che ho sempre perdere, ventosa!
    ci avete skype? ora posso ridere di nuovo! hahaha
    ricordo.. avventura inizia quando le cose vanno male
    ;)
    xx professore Bas

  • 18 Maart 2011 - 15:22

    Pullie:

    Sammieeeee,
    zo te horen heb je het allemaal naar je zin. fijn fijn fijn!
    xxx

  • 18 Maart 2011 - 16:49

    Margaret:

    Ja hallooooooo daar!
    Nou dat klinkt weer allemaal niet normaal leuk! Wat heerlijk, ik krijg ter plekke een goed humeur van je verslag! (Had ik al hoor maar ut ken altijd beter niewaar..)
    Even nog de 'vervelende 'tante uithangen: niet elke dag dineren met ijs a.u.b. he!! Denk ook aan de vitamientjes!!
    Nou lieffie geniet, leer, lach en bewonder! Niet zonder ons....
    Kus van Mar, Hans en Matthijs

  • 18 Maart 2011 - 18:57

    Colet:

    Ik vind het jammer dat JE WEG bend !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Hoe lang blijf JE nog weg???????????????????

  • 21 Maart 2011 - 01:01

    Berbel:

    Heej Sam! Wat leuk dat je dit aan het doen bent. Het klinkt echt heerlijk. Kusjes uit het ook heerlijk zonnige Thailand;)

  • 23 Maart 2011 - 12:43

    Colet:

    iK MIS JE ECHT HEEEEEEEEEEL ERG

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sam

Hallo allemaal! Ik ben Sam en ik ga proberen jullie met deze site op de hoogte houden van een aantal van mijn avonturen in het buitenland. Zo kan ik toch een beetje bij jullie zijn:) X

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 40171

Voorgaande reizen:

29 Juni 2013 - 28 Juli 2013

India 2013

13 Maart 2011 - 09 Juni 2011

Italiaans leren in Rome

19 Januari 2010 - 22 Juni 2010

Mijn eerste reis

17 Oktober 2019 - 30 November -0001

Jippie trippy

Landen bezocht: