Mi piace - Reisverslag uit Rome, Italië van Sam Dirks - WaarBenJij.nu Mi piace - Reisverslag uit Rome, Italië van Sam Dirks - WaarBenJij.nu

Mi piace

Door: Sam

Blijf op de hoogte en volg Sam

25 Maart 2011 | Italië, Rome

Lieve allemaal!
Het is weer tijd voor een nieuw verslag. Ik zal maar beginnen waar ik de laatste keer gestopt ben. Zoals ik heb verteld zijn we met school naar Napoli en Pompei gegaan. We zaten 3 uur in de bus voordat we Pompei bereikten. Hier werden we rondgeleid door een oud mannetje dat in het italiaans alles vertelde. Opzich boeide de gebuwen mij niet zo, maar het was wel heel cool om te zien dat daar vroeger een hele bevolking geleefd heeft en dat dat dus totaal onder het as heeft gezeten. Na Pompei reden we naar Napoli om daar nog even zelf rond te kunnen lopen, dus zijn Sera en ik ergens een wijk ingelopen waar het ontzettend arm is. De straatjes waren er heel nauw en overal hing de was buiten. Je kent het wel, net als in Barcelona. Al met al was het een leuke dag!
Zondag hebben Sera en ik de hele dag in het park Villa Borghese gelegen en daar kwamen we wat jongens tegen die op een Segway reden, dus besloten we ook een Segway te huren en hebben we lekker door het park gecrossed! We hebben een hele tijd naar een soort skatedemonstratie zitten kijken, want het zag er echt vet uit. Op zondag komen blijkbaar allemaal skaters bijelkaar om te freestylen op muziek. Niet alleen jongeren, maar ook een hele oude meneer deed mee. Alsof het niks wat deed ie ff de splagaat op zn skates! hahaha.
Maandag hadden we weer school en zijn Sera, ik en Fransesco(klasgenootje uit Mexico) naar het Panteon gegaan na eerst verdwaald te zijn. Was very nice. Daarna hebben we Friends gekeken in mijn kamer want zo'n dag rondsjokken in Rome kan best vermoeiend zijn! Dinsdag kon ik eindelijk mijn sleutels en mobiel ophalen. Mn mobiel doet het inderdaad nog! I'm so lucky. Omdat het zo lekker weer was hebben we meteen maar gebruik gemaakt van het feit dat we in Vila Borghese waren, dus hebben we heerlijk gepicknicked in het park. S'avonds hebben we samen gekookt en besloten we om uit te gaan. We waren nog nergens geweest, dus we keken wel waar we uitkwamen. Uiteindelijk vonden we een super leuke Ierse pub waar we de hele nacht hebben gespendeerd. Om 5 uur lagen we in bed en de wekker ging al om 8 uur, dus dat was ff doorbijten, maar het was het waard!
In dezelfde kleren waarin ik uit ben gegaan rolde ik mijn bed uit en ging ermee naar school, want ik sliep bij Sera. De jeugd van tegenwoordig...
We waren zo moe dat we de hele dag in het park hebben geslapen samen met Bruno(klasgenoot uit Brazilie) en Chi(klasgenoot uit Maleisie) we hebben daar weer lekker gepicknicked en zijn vooral bruin geworden :) Gister zijn Sera, Bruno en ik naar een parkje gegaan met uitzicht op het Collosseo. Daar genoten we van een Corona in de zon! That's life! Na een tijdje moesten we wat actiefs doen van onszelf, dus hebben we de Spaanse trappen bezocht en kwamen we uit bij een kerk. Heel toevallig begon er een ceremonie, dus zijn we gebleven tot het eind. Heel mooi om dat een keer mee te maken. Op zo'n moment ga je heel erg na zitten denken, wat heel rustgevend kan zijn. Sanne drol ik dacht aan jou! :) Na de ceremonie hebben we met zn 3en bij Sera gegeten en ben ik naar huis gegaan en mn bed ingerold. Vandaag hadden we weer een hele leuke les, het is zo grappig de hele tijd! Vooral onze klas is echt geniaal, want niet iedereen is 100 procent heb ik het idee. hahahaha. Nou dat was me het weekje wel, wat vliegt de tijd! Waarschijnlijk ben ik best veel vergeten te vertellen, maar het is denk ik niet zo bijzonder voor jullie, want het is een soort dagelijkse kost geworden.
Het weekend komt eraan, dus dat betekend disco disco party zani! MI PIACE (vind ik leuk)
Dag allemaal! XXXXXXXXXXXXXXXx
ps. Ik snap niet heel veel van mijnalbum.nl dus ik zet bijna elke dag wat nieuwe foto's op mn facebook. Als je geen facebook hebt, moet je maar via iemand kijken ofzo, of eentje aanmaken;)

  • 25 Maart 2011 - 12:21

    Sophie:

    het klinkt echt heeerlijk:) genieten! X

  • 26 Maart 2011 - 16:16

    Sanne:

    samwise van me, ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt en dat je daar in het roomse nog is aan me denkt. ik denk heel veel aan jou!! x

  • 30 Maart 2011 - 20:54

    Marjolijn:

    Hoi Sam, dat is weer genieten al die belevenissen. Heerlijk, ik zie het helemaal voor me.
    Jammer dat je zondag niet op Niek zijn verjaardagsbrunch kan zijn maar we zullen een Prosecco drinken en daarbij aan je denken......

    Geniet en groetjes van ons drieen!!

  • 02 April 2011 - 11:33

    CCOOLLEETT:

    IK MIS JE ZOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 08 April 2011 - 17:39

    Frans :

    als vader moet ik mij natuurlijk zorgen maken of er behalve feest ook nog wat geleerd wordt. versta je en spreek je al wat italiaans? Rome is mooi he.ik mis je wel,maar ik zie dat ik niet de enige ben.dikke kus papa.

  • 08 April 2011 - 19:38

    Sas:

    Ha Sampimon, op naar de volgende ronde... tassen al gepakt?

  • 17 April 2011 - 10:10

    COELAT:

    LUEEKE NAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM HE COELAT GROEOEOEOEOEOEOEOEOEOEOEOEOEOEOEOEOEOEOEOEOEOEJES COOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOLET

  • 17 April 2011 - 10:12

    SAS:

    IK MIS JE ZOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 17 April 2011 - 10:17

    OP MISTRIEJUEZE WIJZ:

    OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 21 April 2011 - 21:25

    Sas:

    die laatste sas was vast een coelet...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sam

Hallo allemaal! Ik ben Sam en ik ga proberen jullie met deze site op de hoogte houden van een aantal van mijn avonturen in het buitenland. Zo kan ik toch een beetje bij jullie zijn:) X

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 528
Totaal aantal bezoekers 40171

Voorgaande reizen:

29 Juni 2013 - 28 Juli 2013

India 2013

13 Maart 2011 - 09 Juni 2011

Italiaans leren in Rome

19 Januari 2010 - 22 Juni 2010

Mijn eerste reis

17 Oktober 2019 - 30 November -0001

Jippie trippy

Landen bezocht: