Eindelijk een update! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Sam Dirks - WaarBenJij.nu Eindelijk een update! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Sam Dirks - WaarBenJij.nu

Eindelijk een update!

Door: Sam

Blijf op de hoogte en volg Sam

04 Juni 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

Lieve vrienden, familie en ander gespuis, hier eindelijk een nieuw verslag van mijn geweldige tijd in het verre Maleisie. Ondertussen zitten we nu in een internetcafe waar volgens mij de hele jeugd van Semporna zit te gamen. O gezellig er komt een jongetje kijken hoe ik zit te typen. Jeeej het lijkt hier een beetje op India! Lekker aangestaard worden door iedereen, want we zitten sinds gister op Borneo en daar zien ze niet vaak blanke mensen. Maargoed, na een leuke tijd op het eiland Pangkor zijn Sanne en ik met de bus richting Pulau(eiland) Langkawi vertrokken. Omdat Langkawi een eiland is, bereik je het met een ferry dat tot een bepaalde tijd vaart. Als we in een keer naar Langkawi zouden rijden zouden we vast blijven zitten in Kuala Perlis. Daarom besloten we om de bus naar een ander plaatsje te nemen, waar we nog wel op tijd waren om de ferry naar Georgetown op Pulau Penang te nemen. Georgetown was wel grappig om even gezien te hebben, het is een plek waar aardig wat backpackers komen en waar je spotgoedkoop midden op de straat kan eten. De volgende ochtend vertrokken we naar Kuala Perlis, het plaatsje waar we de ferry naar Pulau Langkawi konden nemen. Vanaf Kuah, de hoofdstad van het grote eiland, namen we de taxi naar Pentai Cenang. Dit is een strand waar de goedkoopste accomodatie te vinden is, dus daar moesten wij wezen! Het Rumours guesthouse waar we verbleven was aangeraden door de eigenaar van het guesthouse op Pangkor, waar we erg blij mee waren. Wat we gedaan hebben op Langkawi in 2,5 week tijd? hmmm zegt het woord vakantie jullie wat? :D Niet dat we nu poepie bruin zijn hoor, want in de middaguurtjes was het veeeel te heet om je op het strand te begeven, dus hebben we een beetje gerelaxed bij het restaurant van het guesthouse en vertroken we aan het eind van de middag naar het strand om daar te genieten van een mooie zonsondergang, vallende parasailers en een lekkere duik in het (warme) water. Ook hebben we 2 keer een jetski gehuurd, natuurlijk zijn we eraf gevallen, want het kan niet goed gaan als je Sam of Sanne heet. We gingen veel te hard door de bocht en voor je het weet lig je dan in het water te dobberen. We hebben hard gelachen!
We hebben niet alleen op onze luie reet gelegen, we hebben een dagje een scooty gehuurd en zijn ermee naar de andere kant van het eiland gereden. Een vriend die we hadden leren kennen in de Sunba (onze bar/discotheek waar we bijna elke avond te vinden waren) werkt namelijk bij een resort op een strand. Mooi man! Echt een postcard plaatje. Hier heb ik ook even mn volleybalskills laten zien, dat erg gezellig was! Wat we nog meer gedaan hebben... lekker gegeten, heel veel gedanst, geslapen, gezweet en oja de stupid tpurist uitgehangen. Een van de vele activiteiten die je op Langkawi kan doen is ''Island Hopping''. De naam zegt het al, je gaat met een boot van eiland naar eiland om de boel een beetje te verkennen. Wat het inhielt: hordes toeristen op een kluitje. We werden veel te meelig door al die jappanners die met ons op de boot zaten en toen we onze eerste bestemming (fresh water lake) bereikt hadden hielden we het niet meer. Er was een soort platform op een meer gebouwd en als je om je heen kijkt schaam je je echt voor de andere toeristen. Vooral als ze dan bier en worst tevoorschijn pakken... Een duik in het fresh water lake met allemaal mensen met een zwemvest om mij heen was erg hilarisch. Stel je maar veel dobberende oranje gevallen voor. De volgende bestemming was ''Eagle Feeding", een paar adelaars rond zien vliegen met toeristenboten eronder. Haha! Daarna werden we bij een strand gedropt, wat dus heel mooi en vredig zou zijn als je er niet met 50 mensen tegelijk bent. Dit was onze laatste bestemming, dus werden we met de boot weer teruggebracht. Lekker hard op het water sjeesen! Al met al was het hilarisch en hebben we ons rot gelachen om de grappige toeristen die totaal schaamteloos zijn.
Oja! Ik heb mn eerste opdracht als fotograaf gehad, we werden namelijk gevraagd om foto's te maken voor een ''Mangrove Tour'' weer een van de vele toeristavtiviteiten die je kan doen. Een vriend (Romierio) die we hebben leren kennen in het guesthouse is een guide bij zo'n tour. Hij had wat foto's nodig voor een brochure en reclame enzo, dus in ruil voor foto's mochten we gratis mee met de tour. Dit was beter geslaagd dan de Island Hopping, want deze keer waren er niet heel veel toeristen en zuipende russen. We vaarden met een boot de mangrove door, dat erg mooi was om in het echt gezien te hebben. Ook werden w enaar een floating fish farm gebracht, waar je wat vissen kon zien en eten. De gozer die ons de vissen liet zien stopten zn arm in de bek van een enorme rog, want hij zei dat je dat gewoon kon doen zonder dat er iets zou gebeuren, omdat het geen tanden heeft. Who wants to try? Nou ik heb het geweten hoor... Er zat wel degelijk iets in zn bek! Heel stoer stak ik als enige mn arm in zn bek en HAP dat was mn vinger. Het heeft een soort van opagebit zonder tanden, dat erg hard is. ''He never bites people, you're the first person''. Waarschijnlijk vond ie me gewoon lekker. Ik bedoel, wie niet?
Na mn vinger verloren te hebben kregen we een ''Bat Cave'' te zien, een grot met heeeeel veeeel vleermuizen en strond. leuk was dat wel en lekker stinkerig hmmmm.
Over stinkerig gesproken, onze wc rook verdacht vies toen we terugkwamen van onze tour. Deksel open, en wat was daar te zien? Drijfpoep! Yes onze wc was verstopt... Wie schrijft er dan ook op de binnekant van de deur die altijd open staat dat je niks in de wc mag gooien? Gelukkig hebben we weer als independent women het zelf opgelost met zo'n ontstopperding. Well done Sanne!
De laaste avond zijn we naar ons stamcafe Tammy's gegaan met onze grote maleise vriend Paul, Issak en Ille uit Finland. Hij heeft mn haar trouwens geknipt, mocht wel is gebeuren na al die maanden. Na Tammy's zijn Sanne en ik nog even naar Sunba gegaan om Ebau(de gozer van dat resort) gedag te zeggen. Aangezien hji bevriend is met de DJ die manager bleek te zijn hebben we een een gesloten cafe van de Sunba nog wat gedronken. Mooie afsluiter!
We hebben nog veeeel meer gedaan maar eigenlijk is dat allemaal niet zo boeiend net als dit hele verslag.
Gister zijn we aangekomen in Borneo, na een 30 uur lange reis. We hebben om hier te komen in een taxi,boot,trein,auto,benenwagen,vliegtuig en minivan gezeten. Lekkah! Op dit moment zitten we in het stadje Semporna in Sabah, waar we over een uurtje ons gaan laten testen om onze PADI te kunnen halen op Mabul Island. Nou jullie hebben nu wel weer een update, de foto's komen helaas later want zo stom als ik soms kan zijn heb ik mijn snoertje niet bij me.
Tot snel!
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
ps. het vliegticket is gelukt, op 22 juni sta ik om 9 uur sochtends op schiphol. Gek zeg! Nu ga ik nog even genieten van mn laatste weekjes...

• 04 Juni 2010 - 05:58

Sas:

Wat een hoop "gozers" en "gasten" in jullie verhalen......, waar zijn de meisjes?? ;-)
    Geniet nog! x

• 04 Juni 2010 - 07:42

Margaret:

Nou dat klinkt allemaal weer veel te chill!
    Wat een heerlijkheid om zo zorgeloos door de wereld te zwerven.
    En wat zullen jullie een hoofd vol mooie beelden hebben zo langzamerhand.
    Wel leuk dat je binnenkort thuiskomt, wil je wel weer even zien hoor!
    Veel plezier nog en een dikke zoen van Mar en Hans en Matthijs XXX

• 04 Juni 2010 - 16:29

Floortje:

Aaah, wat fijn klinkt het allemaal weer. Nu word ik toch wel een beetje jaloers want "al" mijn vakanties zitten er nu wel op en ik wil heel graag meer zon zee strand en stomme toeristen!

Ik heb je kaartje vandaag ontvangen, heel lief!

Tot heel snel lief kind!

• 05 Juni 2010 - 17:20

Jif.:

Dag lieverd ! Dank voor je kaart !Je spreekt al
    aardig de taal ,zeg.
    Prachtig hè, die mangrovebossen.De poep is wat minder en die heb je hier trouwens ook genoeg. Kom maar veilig weer thuis als je klaar bent met reizen. We verlangen naar je!!! DAG !.Groet Sanne !

• 05 Juni 2010 - 18:14

Sanne&doris:

Hee sam & sanne
    bedankt voor de kaarten voor marjolein en karina.
    We hopen dat jullie het daar leuk hebben!
    Zo te horen wel behalven dat jullie wc verstopt was was alles toch wel leuk wat we gelezen hebben!
    trouwens wanneer komen jullie weer terug?

Xx Doris & Sanne<3

• 13 Juni 2010 - 09:53

Sas:

Padi gehaald, leuk! ..en nu Brunei zien, vast weer een heel ander verhaal, Brunei is stinkendrijk door de olie en wordt geregeerd door een echte Sultan. Wat een tegenstellingen, hè Sam, rare verdeling in deze wereld. Geniet nog van je laatste week, ik tel de dagen af... tralala... om je weer heerlijk te kunnen zoenen en besnuffelen!!! Alvast een zoen, Sas

• 14 Juni 2010 - 01:33

Maryse:

Oh Sampie (ja je bent nog steeds mn kleine sampie haha), wat gaaf allemaal wat je aan het doen bent! Ik kan het me zo goed voorstellen allemaal. Ik heb bewondering voor jouw manier van reizen, niet ieder meisje van 19 jaar heeft de ballen om dat te doen. Tjeetje en het zit er voor jou ook al bijna op.. gek he om straks weer in het gewone en geregelde nederlandje te zijn! Ik kom een weekje na jou thuis, daarna snel een drankje doen op een 'niet-nederlands-indiaans-braziliaans-plekje' om onze verhalen te delen! Geniet nog super daaar... Liefs en kusje vanuit Brasil!

• 14 Juni 2010 - 01:34

Maryse: