Aan alles komt een eind... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Sam Dirks - WaarBenJij.nu Aan alles komt een eind... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Sam Dirks - WaarBenJij.nu

Aan alles komt een eind...

Door: Sam

Blijf op de hoogte en volg Sam

20 Juni 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

Lieve allemaal,
het laatste verslag vanuit een ander land dan Nederland. Erg gek allemaal, maar daar kom ik later op terug. Nu is het tijd om mijn laatste avonturen te verwoorden. Zoals gewoonlijk zal ik beginnen waar ik mijn laatste verslag geeindigd ben. Op dat moment zaten we in Miri, een gek stadje aan de zee op het eiland Borneo. Opzich hebben we daar niet heel veel gedaan, want de bedoeling was om vanuit daar naar een national park te gaan, maar de vluchten zaten vol. En aangezien vliegen de enige manier was om er te komen ging het jammer genoeg niet door. Gelukkig lieten we het hier niet bij en zijn we naar een ander national park gegaan dat zeker de moeite waard was. Eenmaal aangekomen in het heel gezellige hostel ontmoetten we Julian waarover ik verteld heb. Er verbleef ook een ander Nederlands meisje waarmee we Nederland gesupport hebben tijdens hun wedstrijd tegen Denemarken. Jaja aan de andere kant van de wereld heerst er zeker voetbalkoorts! De volgende dag zijn we naar het Niah national park gegaan met een Australisch stel en een gozer uit Litouwen. Met een auto van het hostel reden we erheen en wat we er aantroffen was echt grandioos! we kozen ervoor om een trail van 4 uur te doen, die ons door dikke jungle en 4 grotten zou leiden. Wat waren die grotten mooi! Echt niet normaal, het leek net alsof we midden in een sprookje of film zaten. De eerste grot was niet heel groot, maar de tweede, jeetje die was overweldigend. De geur was er heerlijk, want er leven heel veel vleermuizen die het erg lekker vinden om hun poep op de grond achter te laten. Die geur gaat gewoon je neus niet meer uit! Banend in ons eigen zweet (goh das nieuw) keken we ons ogen uit. Tenminste, niet in de derde grot, want daar was het echt pikdonker. Zoooo donker! Gelukkig waren we voorbereid en hadden we mijn hoofdlampje (dankje wien!) om onze weg te kunnen vinden. Nog steeds liepen we met de andere toeristen waarmee we in de auto zaten door de grotten, want het bleken hele aardige mensen te zijn. Ze waren al best wel oud en vertelden waar ze allemaal al gereisd hadden. Daar konden wij nog wel wat van leren! Het park was helemaal niet zo toeristisch als het Gunung Mulu park waar we eerst heen wilde gaan, dus stiekem waren we heel blij dat er geen vluchten beschikbaar waren. Een geluk bij een ongeluk! Na deze dag genieten van de natuur keerden we weer terug naar het guesthouse waar we lekker gechilld hebben voor de tv, want het was een slopende maar heerlijke dag geweest. De dagen erna hebben we Miri een beetje verkend, maar het was heet dat we verder niet heel veel ondernomen hebben. We konden eindelijk gebruik maken van de spotgoedkope DVD's die we in Kathmandu gekocht hadden, want we konden de tv gebruiken wanneer we maar wilden. Wat een fijn guesthouse was het! Het was echt een beetje zoals thuis, lekker in je pyjama kunnen rondhangen enzo. Daar begon het wel door te dringen dat dit mooie avontuur er al bijna op zit... Al een hele tijd gaan alle mooie herinneringen crisscross door mijn hoofd heen en denk ik terug aan een prachttijd met een dikke lach op mijn gezicht. Ook word ik er wel een beetje emotioneel van, want al dit mooie moet ik achter gaan laten. En hoe moet het nou als ik het gekke kind genaamd Sanne niet meer 24uur om mij heen heb? Dat word wennen...
Maargoed, een afsluiter ga ik nu nog niet schrijven, want het avontuur is nog niet helemaal afgelopen. Ik heb nog een paar uur in Kuala Lumpur, waar we nu al een paar nachtjes bij onze vriend Paul verblijven. Wat we hier gedaan hebben is shoppen (je kan niet anders met al die MEGA shoppingmalls om je heen), uitgaan, voetbal gekeken (hup holland! en vooral genoten (daar ben ik zo langzamerhand erg goed in geworden haha). Vanavond is onze laatste avond voordat we morgen s'ochtends vroeg onze vlucht moeten pakken naar Londen. Dan moeten we de nacht spenderen op het vliegveld en dan in de ochtend nemen we een vlucht van Londen naar Amsterdam. Naar huis...
Het gaat een vermoeiende reis worden, want we hebben te maken met 7 uur tijdsverschil als we in Londen aankomen. Ook ben ik een beetje ziek, dus dat word leuk! Nouja, ik negeer het maar gewoon! Dus luitjes, het zit er al op voor deze keer, ik ga zoals beloofd een afsluiter schrijven als ik weer in mijn trouwe kamertje zit in het kleine kikkerlandje. Tot nu wel heel snel!
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
ps. voor degene die het leuk vinden om naar schiphol te komen. We komen de 22ste om 09.05 aan met Easyjet.
pps. ik zal snel op al jullie reacties reageren in real life! woehoeee

  • 20 Juni 2010 - 12:01

    Sas:

    Whoeheeeeee!!!!!!!!!!!!

  • 20 Juni 2010 - 12:01

    Sas:

    Whoeheeeeee!!!!!!!!!!!!

  • 20 Juni 2010 - 12:47

    Laurien:

    Jippie sammie komt bijna weer thuis! Heb echt zin om met iemand weer uren over india en nepal te kunnen praten!
    tot snel!
    xx

  • 20 Juni 2010 - 17:48

    M,M & H.:

    Goeie vlucht straks!
    En het is nu 19.45 uur lokale tijd en 14ºC in Nederland

    Mar, Matthijs en Hans

  • 20 Juni 2010 - 18:14

    Floortje:

    Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeej!!

  • 20 Juni 2010 - 19:35

    Jif.:

    Sammie,lieverd, je bent
    vast een beetje ziek, gewoon omdat jullie heerlijke reis afgelopen is. Is niet zo erg , die
    reis heb je toch maar
    gedaan . Kan niemand je meer afnemen !!! Ja, en Sanne blijft altijd jouw
    Sanne !!! Echt waar !
    Welkom thuis bij je moesje!!!!Die is zó blij om je weer te zien!
    Alvast dikke kus , Jif.

  • 21 Juni 2010 - 11:44

    Marlijn:

    Hallo Sammie!
    Ik ben blij dat je weer terug komt! Ik kan je helaas toch niet komen ophalen want mijn ov is nog steeds niet binnen en ik heb morgenochtend een sollicitatie voor een nieuwe stage. Maar ik kom je snel opzoeken in Den Haag!! (L)

  • 21 Juni 2010 - 19:49

    Anke:

    Hallo daar stoere reiskanjer, selamat datang! Ik heb ontiegelijk van jouw reisverhalen genoten. Hoop je snel te zien / spreken. Om je plat te zoenen en nogmaals al je ooguitstekende verhalen en belevenissen te horen.
    Dikke zoenen XXX

  • 18 Juli 2010 - 17:46

    Jif.:

    Hallo schatje, even proberen of ik je ook hierop kan feliciteren voor de dag van morgen!
    Het gaat geloof ik lukken!!! Een fijne dag
    dan,ik zie je misschien,
    in ieder geval weet je dat ik aan je denk !
    Kus en liefs, Jif.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sam

Hallo allemaal! Ik ben Sam en ik ga proberen jullie met deze site op de hoogte houden van een aantal van mijn avonturen in het buitenland. Zo kan ik toch een beetje bij jullie zijn:) X

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 40172

Voorgaande reizen:

29 Juni 2013 - 28 Juli 2013

India 2013

13 Maart 2011 - 09 Juni 2011

Italiaans leren in Rome

19 Januari 2010 - 22 Juni 2010

Mijn eerste reis

17 Oktober 2019 - 30 November -0001

Jippie trippy

Landen bezocht: