Toeeeeeeeeeeeeeetoeeeeet! - Reisverslag uit Bombay, India van Sam Dirks - WaarBenJij.nu Toeeeeeeeeeeeeeetoeeeeet! - Reisverslag uit Bombay, India van Sam Dirks - WaarBenJij.nu

Toeeeeeeeeeeeeeetoeeeeet!

Door: Sam

Blijf op de hoogte en volg Sam

21 Januari 2010 | India, Bombay

Daar zijn we dan! Na een super relaxde vlucht zijn we aangekomen in Mumbai. Tot onze verbazing zagen we dat we ons ticket geboekt hebben op de Indiase Independance day. Alsof het ment to be is. Vanuit het vliegtuig kon je de slums heel goed zien liggen, net als in de film Slumdog Millionar. De cultuurshock is totaal uit gebleven, want ik voelde me juist heel goed en gelukkig toen we op het vliegveld waren. De bagage kwam na 10 minuten en de bdoeling was om je bagage t laten checken, maar wij blanke meisjes werden voorgetrokken en hoefte dit dus niet te doen. Vanaf het vliegveld werden we gehaald door iemand van het hotel en maakten we voor het eerst kennis me het verkeer. OVERAL toeters. Ze gebruiken toeters om in te halen, maar ook om te laten weten dat ze achter je rijden en om te zorgen dat iemand zichzelf niet doodt. JE hebt hier geen rijbanen, maar iedereen rijdt door elkaar heen, ook koeien, mensen, rikshaws(tuktuk. Je maakt hier zo snel contacten, vandaar dat we al 2 dagen op sleeptouw worden genomen door 2Indiase jongens. Ze zijn echt onwijs aardig, maar maak je geen zorgen, we zijn niet stom. Het hotel is prima, het ligt aan de Indian Gateway, dit is een beroemde plek waar veel mensen komen om foto's te maken. Over foto'sgesproken, het is best vervelend om foto's te maken, want wij zijn juist degene die op alle foto's staan. We zijn echte attracties, want iedereen die blank is, is gaaf. Gister zijn we beetje rond aan lopen en zijn we met de taxi naa Chopatty beach gegaan. Ditis een plaatsje waar alle locals zitten om te chillen en te eten bij marktkraampjes. D kindjes spelen in de ''speeltuin'', dit tussen haakjes omdat het een apart seeltuin is. Ze worden namelijk geduwd in hele mooie auto'tjes en ze zitten in een schommelschipje dat met de mensenkracht word bestuurd. Heel apart om dit allemaal te zien en mee te maken. Ook het besef is er nog niet helemaal denk ik. De genietknop moet nog om. Ik geniet uiteraard van elk moment, maar ik moet meer genieten. Nu denk ik aleen nog maar aan wat zou er llemaal nog gaan gebeuren op onze reis, inplaats dat ik denk : hee we ZIJN nu op reis en het gebeurd NU. Beetje moeilijk om uit te leggen, maar ik denk dat jullie het wel snappen. Het is alsof je boven je eigen lichaam zweeft. We hebben net een telefoon gekocht met Indiaas nummer dus dit zal ik ook op mijn site zetten. Komt ie: +91 9892570256. Kunnen we meteen uit proberen of hij werkt en kan ik wat van jullie horen:) Sanne is echt de perfecte reisbuddy, we zijn het met alles eens en het is super gezelig. Nog geen moment gehad dat ik naar huis wil of denk wat doe ik hier.
Alles laat ik gewoon over mij heen komen en dat gaat tot nu toe perfect. Ook heb ik nergens spijt van! We moeten alleen no een beetje leren afdingen, want afgezet worden we zeker. Gister 30 rupees betaald voor 2 maiskolfen op chowpatty beach, waar we met de taxi heen zijn gegaan waar we 100 rupee voor betaalden. Nu komen we erachter dat 50 rupee voor een taxi normaal is en dat een maiskolf niet meer dan 5 rupee zuu moeten kosten. Maarja dat hoort erbij als je toerist bent! Zelf zou ik dat ook doen hoor als ik zo weinig had. Wij zijn een soort wandelende geldboompjes voor ze. Met de bedelende kinderen valt het tot nu toe ook mee, maar dat komt ook denk ik doordat we met 2 Indiers lopen. Zonder hn had ik me minder veilig gevoeld. Ook weten ze de leuke lekken te laten zien, wat heel fijn is, want Mumbai is GROOT. Nou guys ik vind het genoeg voor vandaag. Volgende berichtje waarschijnlijk uit Goa, het paradijs van India zeggen ze.
XXXXXXXXXXXXXXXX
ps. Dankje voor alle lieve berichtjes! Ik wordt er echt blij van:)

  • 21 Januari 2010 - 14:45

    Kimmie:

    Leuk om wat van jullie te lezen !! Veel plezier nog, kussssss

  • 21 Januari 2010 - 15:05

    Karina Van Der Leeuw:

    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen en het al zo goed hebben. Dat gevoel wat je omschrijft van nog echt genieten gaat echt nog wel lukken hoor! Dat hoort er bij. Je moet eerst onthaasten - in het ritme komen van het land - wennen aan alles en je niet meer druk maken over je reis. Zal heus wel even duren voordat je dat gevoel echt te pakken hebt - maar je hebt tijd zat! Dus komt helemaal goed.
    Maak er wat leuks van.
    Groetjes vanuit grijs en koud Holland.
    Kus Karina, Rene, Sanne en Maaike xxx

  • 21 Januari 2010 - 15:14

    Suus:

    Sammieee gelukkig dat jullie het leuk hebben! Klinkt allemaal alsof alles goed gaat en het leuk is :)

    Ik ben benieuwd wat jullie hierna gaan doen, hebben jullie dat zelf ook al uitgezocht?

    veel plezier en ik wacht nu al op je volgende blog!

    xx

  • 21 Januari 2010 - 15:47

    Margaret:

    Hee Sammetje, goed om te lezen dat jullie daar heerlijk zijn geland.
    Wat een leuk verslag. En wat fijn dat het samen met Sanne zo goed gaat. Je zult echt wel even nogig hebben om in de "traveller-stand" te komen. No worries gaat vanzelf.
    Goa lijkt me heel leuk. Van oudsher hippie -pleisterplaats,(en oud portugese kolonie) dus zal wel heel relaxed zijn.
    We blijven je volgen.
    X Mar, Hans & Matthijs

  • 21 Januari 2010 - 16:56

    Jifke:

    O,Sammie,wat enig leuk is dit! Ik wist niet dat een website zó leuk is!Je kunt nog veel leren op je ouwe dag. Ik zal je niet te veel lastig vallen met geen nieuwtjes van hier, maar ik zit wel ieder uur aan je website gekluisterd, dat kun je wel zeggen ,ja.
    Dag schat, xxxxxx Jif.

  • 21 Januari 2010 - 17:39

    Floortje:

    Oh wat fijn allemaal, zit ik hier in men stinkviskleding achter de computer.
    ik doe iets verkeerd geloof ik..
    Take care kind!

    xxxxxxxx

  • 22 Januari 2010 - 12:59

    GroteBroerBas:

    hey indiaan,
    wat relaxt dat jullie het zo relaxt hebben. Of naja relaxt is niet helemaal het goeie woord neem ik aan.. Zijn jullie blanke meisjes niet allang bruin van de smok?

    Geniet ervan!
    oja en vergeet die 2 niet ergens te droppen straks zitte jullie er tot in nederland aan vast (als jullie ooit terugkomen)

  • 22 Januari 2010 - 16:00

    Sophie:

    Sam!
    Wat gaaf,haha al die toeters!
    ben benieuwd naar het volgende bericht!
    X

  • 23 Januari 2010 - 08:26

    Astrid:

    hé Sammie wat een leuk eerste verslag..je avontuur is nu echt begonnen. Kan me voorstellen dat je zo'n "zweverig" gevoel hebt...maar je bent er echt en dat besef duurt een paar dagen. Fjn dat je het zo gezellig hebt met Sanne en dat jullie al zo snel contact msken verbaasd me niks :) Dat maakt het reizen juist zo leuk...,succes met afdingen (ik was er ook nooit goed in) kus AS

  • 23 Januari 2010 - 10:01

    Roro:

    Hee Sam tegek hey!! wauw.. Ik ben jaloers. Je bent me aan het tterug pakken en je schrijft goed! Ik kijk uit naar reisverslagen. Kijk uit! volgens mij is dat de 1000X dat ik het zei haha... Nee go en geniet en kom met avonturen verhalen terug.!

  • 23 Januari 2010 - 12:03

    Milly:

    Dat klinkt al goed allemaal zeg!! En dan ben je er pas 2 dagen!! Ben benieuwd naar de rest van de verslagen. XXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sam

Hallo allemaal! Ik ben Sam en ik ga proberen jullie met deze site op de hoogte houden van een aantal van mijn avonturen in het buitenland. Zo kan ik toch een beetje bij jullie zijn:) X

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 40165

Voorgaande reizen:

29 Juni 2013 - 28 Juli 2013

India 2013

13 Maart 2011 - 09 Juni 2011

Italiaans leren in Rome

19 Januari 2010 - 22 Juni 2010

Mijn eerste reis

17 Oktober 2019 - 30 November -0001

Jippie trippy

Landen bezocht: