Nog steeds Mumbai - Reisverslag uit Bombay, India van Sam Dirks - WaarBenJij.nu Nog steeds Mumbai - Reisverslag uit Bombay, India van Sam Dirks - WaarBenJij.nu

Nog steeds Mumbai

Door: Sam

Blijf op de hoogte en volg Sam

23 Januari 2010 | India, Bombay

Hallo vrienden en familie!
Sanne en ik zijn nog steeds in Mumbai en blijven hier tot de 26ste. We zitten nu in het goedkoopste Guesthouse van Mumbai. Voor 6 euro per nacht kunnen we hier overnachten, dus dat is 3 euro per persoon. Het was wel even chaos hoe we hier terecht zijn gekomen, want Sanne en ik dachten onze wekker te zetten om 10 uur, zodat we ruim te tijd hadden om uit te checken bij ons ''luxe'' hotel. En dan te kijken of er een plaats vrij was in het hostel waar we nu zitten. Tot onze schrik werden we om half 12 wakker, want de wekker wasniet gegaan. Om 12 uur moesten we uitchecken, anders moesten we nog een nacht betalen. Om 1 minuut vor 12 stonden we beneden na nog snel onder onze waaschijnlijk laatste warme douche te kunnen douchen. Lopend met onze backpack op onze rug werden we weer van ale kanten aangestaard. Gelukkg moesten we maar een klein stukje lopen, want het Guesthouse zat om de hoek. Wel moesten we 6 trappen op met onze zware pack. Krijg ik ook nog is spierballen! Gelukkig hadden ze nog een ''kamer'' over, waar we een paar nachten verblijven. Ze hebben 1 grote zaal, waar iedereen wordt gescheiden met houten muurtjes die niet tot het plafond reiken. Net als in de film ''The Beach''. Super cool toch? Het is een echt avontuur! We zijn gister naar het CST gegaan om een ticket naar Go te boeken, op het station zijn er opnamens geweest van Slumdog Millionair. Onwijs fascinerend om het nu in het echt mee te maken. Vannacht niet heel veel geslapen, want we hebben nog een beetje last van de jetlag en de snurkende mensen zijnook niet heel chill. Maar ach, het is eenmaal zo en je moet je vooral niet druk gaan maken, want het s al 30 graden in het hokje. Dus dan maar een beetje kaarten en dan word je vanzelf wel moe. Ook zijn we gescout voor de bollywood buiseness, dus misschien worden we echte bollywood sterren! Net hebben we een drankje gedronken met onze nieuwe vriend Javad, hij werkt in een Kashmirshop waar ik een super mooie doek gekocht heb. Die kan ik wel gebruiken in Goa. Nou ik hoop dat mn telefoon nu gaat werken, want we zitten nu te wachten (al 3 dagen) voordat hij geactiveerd is. Vandaar nog maar een blogje tussendoor:).
Namaste! XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

• 23 Januari 2010 - 12:01

Alice:

Saaaaam!
    Wat cool dat je alweer schrijft! Tof ook dat je telkens allemaal dingen uit films ziet, maar dat kan bij jou ook niet anders! En 6 euro per nacht heb je goe voor mekaar ;) tot de volgende keer! Have fun xxxxxxx

• 23 Januari 2010 - 12:25

Wineke:

Wie had er nou gezegd dat je niet te vaak achter de computer moet gaan zitten...? Ik heb er nu al spijt van want ik kan niet wachten op elk nieuw bericht van jou. Super veel plezier en heel veel liefs!

• 23 Januari 2010 - 12:55

Hans:

Hi Sam,

leuk alweer wat van jullie te horen! Blijf schrijven want wij willen alles meebeleven!
    Groetjes Hans en Matthijs

• 23 Januari 2010 - 15:17

Saskia:

Ha pop, fijn je net even gesproken te hebben! Jullie lopen over van enthousiasme, dat was goed te horen. Ook fijn dat het samen zo leuk is. ....ennuh..... dat op de achtergrond klonk heel serieus...jullie zijn nu al geoefende "afpoeieraars", hou je haaks! xxx

• 23 Januari 2010 - 20:08

Anne T:

Hoi sam!
    wat leuk om al wat te kunnen lezen van jullie reis! Het klinkt allemaal heel positief en leuk! Geniet er nog maar van. Over een weekje mogen wij ook!
    xx

• 24 Januari 2010 - 08:26

Wineke:

Ik heb opa je 1ste 3 verhalen voorgelezen en hij is een stuk gerustgestelder. Wie weet kruipt hij ooit nog eens achter een computer.
    Dikke zoenen van opa Bill.

• 25 Januari 2010 - 09:48

Mila:

Klinkt super Semmie. Hopen dat je telefoon het snel doet en verder vooral veel foto's maken he! xxx

• 26 Januari 2010 - 06:44

Saskia:

Het is inmiddels dinsdag 26, vanavond de nachttrein.....avontuur?! De NS is er niks bij! xxx

• 26 Januari 2010 - 08:41

Wineke:

Sam, kan en wil jij vanavond oppassen..???
    Het zal niet laat worden......