Omringd door ruines in Hampi - Reisverslag uit New Delhi, India van Sam Dirks - WaarBenJij.nu Omringd door ruines in Hampi - Reisverslag uit New Delhi, India van Sam Dirks - WaarBenJij.nu

Omringd door ruines in Hampi

Door: Sam

Blijf op de hoogte en volg Sam

03 Februari 2010 | India, New Delhi

Hee lieve vrienden en familie!
De derde week is inderdaad ingegaan, dus dat betekende dat ik eindelijk Anke haar enveloppe open mocht maken! jeeeeej! Dit was dus ook het eerste wat ik vandaag deed toen ik wakker werd in het mooie plaatsje Hampi genaamd. Super bedankt Anke, erg lief van je!
Sanne en ik hebben een paar dagen geleden de trein van Goa naar Hampi genomen. De treinreis verliep weer soepel en we hebben al het eten dat voorbij kwam geproefd. Geen idee wat het was, maar het was iniedergeval lekker! Ook hebben we het eten uit de mond gekeken van een Indiaase familie, met als gevolg dat we dat ook nog even mochten proeven. We hadden de upperbets in beslag genomen, dus moesten we veel mensen trotseren om de trein uit te komen. Bijna zaten we in Mangalore, want Sanne kwam heel kneuserig niet van het bed af, omdat er een familie van 8 personen onder ons zat. Maar we lieten onze sterke kant zien en baande zo onze weg door de menigte.
Een rickshaw bracht ons naar Hampi, de plek waar we nu dus zitten. Het is echt een onwijs mooi landschap dat bestaat uit bijna alleen maar steen. Overal liggen grote rotsen die neergelegd lijken te zijn. De mensen hier geloven dat God ervoor gezorgd heeft dat ze hier terecht zijn gekomen. Overal zie je tempels die gebouwd zijn van steen, dus dat is een prachtig gezicht. Ongevraagd werden we door de taxidriver gedropt in een hostel dat veel te veel geld kostte. Moe van de rit hebben we het aangenomen omdat het een goede deal leek te zijn op dat moment. Er was een warme douche en een eigen wc, dus we dachten okeee we doen het maar gewoon. Met de gedachte een lekkere douche te kunnen nemen stond ik er al helemaal klaar voor. Nou mooi geen warme douche hoor, het was veeeel te heet! No way dat ik daar onder kon staan. Dus met mijn cratieve brein heb ik een emmer gevuld met het veel te hete water en zo gemengd met koud water en over mij heen gegooid. Heerlijke douche! We besloten maar naar het guesthouse te gaan waar we in eerste instantie heen wilden gaan. Shanti guesthouse genaamd, gewoon een kamer met een bed en de wc moeten we delen. Je kan het geen wc noemen, het is een gat in de grond, waar je met een emmer je behoefte moet doorspoelen. Erg fijn als de diarree is aangebroken! Maarja daar komen we wel doorheen.
We hebben ons op sleeptouw laten nemen door Mr.Paul, een taxidriver die tours verzorgt door dit inmens grote gebied. Zo heeft hij ons naar de belangrijkste tempels gebracht en hebben we de sunset gezien vanaf een hele bijzondere plek. Namelijk vlakbij een tempel dat nog gebruikt word voor bruiloften en eetfestijnen, dit alles om dichtbij god te zijn. De pelgrims overnachten er ook nog steeds. Omringd door apen die uit onze handen aten, genoten we volop van het mooie uitzicht met de ondergaande zon. Ook zijn we er gezegend, door heilig water te drinken en een rode stip op ons hoofd te ontvangen. Erg mooie ervaring rijker dus. Sanne en ik zijn ook heel stoer op ons eigen houtje een pad op gaan lopen met als gevolg dat we bij bananenplantages en een mooi riviertje kwamen. Je kon hier lekker relaxen zonder een enkele toerist om ons heen. Wat bleek, we waren op weg naar de waterfalls van Hampi, maar die hebben we niet kunnen vinden. Haha beetje jammer dus. We zijn hier nu nog maar 3 dagen, maar dat is genoeg om Hampi te verkennen. Alles hebben we nu wel gezien, dus morgen gaan we met de trein naar Hubli om vervolgens de trein naar Mumbai te nemen. Daar gaan we onze vrienden opzoeken en dan zijn we klaar voor het Noorden! Dit is wat we het liefste willen, dus ik ben benieuwd!

Nog steeds heb ik geen bereik, want in Hampi werkt als enige mijn provider niet. Maar ik heb Suus der smsje wel ontvangen! Super gedaan suus, ben trots op je!

Daaaaag lieve mensen! En nog steeds: bedankt voor jullie reacties.
Oja, sanne heeft ook een site waar jullie een kijkje op kunnen nemen. Daar staan ook foto's die ik niet heb. Leuk toch? Haar site is http://sannereistrond.aroundtheglobe.nl ga maar gauw kijken!

  • 03 Februari 2010 - 13:27

    Sas, Doris En Colet:

    Saampies zitten we naar jullie ontzettend mooie foto te staren, wat een geweldig stel! Wie heeft de foto gemaakt????? vraagt Doris... Is het gezellig??? vraagt Colet. We hebben net een cadeautje gekocht voor Doris, morgen jarig, hieperdepiep hoera in de gloria!
    Dag lieve schat, kusje van ons!!!

  • 03 Februari 2010 - 13:32

    Sas, Doris En Colet:

    Hier je moeder nog een keer.....je weet het ,he... Lactoferrin..... ;-)

  • 03 Februari 2010 - 17:09

    Jif.:

    Lieve Sampie,
    Alweer dank voor je spannend reisverslag, ik geniet er telkens van en
    helemaal leuk dat ik Sannes site ook mag bekijken! Iets om 's morgens, als ik wakker word, dubbel naar uit te kijken, naast jouw site.
    Dag, kus !xxx

  • 04 Februari 2010 - 08:00

    Karina:

    Ha die Sam

    Ziet er allemaal weer goed uit. Leuke foto's. Eindelijk zien we Sanne eens...

    Jullie beginnen al aardig op de Natives te lijken met die prachtige rode stippen. Staat je goed!

    Hoop dat het goed gaat met die buikloop... Hoop dat ze Lactoferrin in India verkopen. Anders wellicht ene bezoekje brengen aan een Ayurvedische arts - die hebben ze daar genoeg.

    Nou meiden - ga lekker door met genieten. Wij genieten met jullie mee via jullie mooie verslagen.

    Tot snel
    Karina xx


  • 04 Februari 2010 - 09:12

    Frans:

    Staat je goed die rode stip.. Sanne is nog niet helemaal bekeerd.. Die verbergt 'm onder haar lok :-)
    Erg leuk verslag, wat maken jullie veel dingen mee.. !
    Fotos nu ook weer mooi..
    Ik ga op sanne haar site kijken..
    Gr
    frans

  • 05 Februari 2010 - 16:01

    Mariska:

    Lieve meiden,als norit en soort gelijke producten niet helpen . Probeer dan de combinatie van suikers en zouten in de vorm van cola en chips .De volgende dag zijn jullie klachten verdwenen !!


  • 07 Februari 2010 - 11:44

    Anke:

    Ha lieve Sam,
    Graag gedaan! Hoop dat jullie ingewanden inmiddels gekalmeerd zijn :-)Je ziet er goed uit dame en ik geniet volop van je reisverhalen en foto's. Kijk uit naar het volgende verslag. Goed gaan, en geniet ze!! Dikke zoenen XXX

  • 07 Februari 2010 - 12:54

    Margaret, Hans & Mat:

    Hai Sam!
    Wat leuk om weer te lezen.
    En nu hebben we dan ook Sanne gezien. Ook al zo'n knapperd. Jullie zullen de jongens wel van je af moeten slaan als ik jullie zo bekijk.
    Wat een totaal andere wereld zeg. Prachtig. En echt superleuk dat je steeds recente foto's bijsluit. Heel leuk om er steeds beelden bij te hebben, maakt het heel levendig.
    Hier is het koud, nat en grauw, dus wat dat betreft misen jullie niks!
    Woensdag wordt Hans 50. lekker oud al he. ha ha .
    En zodadelijk gaan we gezellig bij Doris een taartje eten.
    Nou lieverd, geniet maar lekker verder en we blijven je volgen! XXX Mar. Hans & Matthijs

  • 08 Februari 2010 - 13:16

    Marjolijn:

    He meiden,

    Het klinkt allemaal geweldig,we genieten van jullie verhalen en wat leuk om de foto`s te bekijken, ook die op de site van Sanne zijn super.
    Ben benieuwd hoe het noorden zal bevallen.

    We horen het graag!
    Rob Niek en Marjolijn

  • 08 Februari 2010 - 14:19

    Liesbeth:

    o o o , wat leuk allemaal!!!!! fijn dat je zo geniet, meid. ik heb gisteren nog indiaas gegeten met je mams, erg lekker
    ik volg je hoor :-)
    liefs

  • 08 Februari 2010 - 21:53

    Sas:

    He Samp! Liesbeth en ik zijn weer thuis....deze keer zonder dat ons de toegang tot de vlucht werd geweigerd....;-)

  • 11 Februari 2010 - 15:12

    Diede:

    SAM!! Reageer nou ajb op mn mailtje!!

    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sam

Hallo allemaal! Ik ben Sam en ik ga proberen jullie met deze site op de hoogte houden van een aantal van mijn avonturen in het buitenland. Zo kan ik toch een beetje bij jullie zijn:) X

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 40167

Voorgaande reizen:

29 Juni 2013 - 28 Juli 2013

India 2013

13 Maart 2011 - 09 Juni 2011

Italiaans leren in Rome

19 Januari 2010 - 22 Juni 2010

Mijn eerste reis

17 Oktober 2019 - 30 November -0001

Jippie trippy

Landen bezocht: