Back in Bombay - Reisverslag uit Bombay, India van Sam Dirks - WaarBenJij.nu Back in Bombay - Reisverslag uit Bombay, India van Sam Dirks - WaarBenJij.nu

Back in Bombay

Door: Sam

Blijf op de hoogte en volg Sam

12 Februari 2010 | India, Bombay

Lieve vrienden en familie daar ben ik weer met een grandioos verslag!
Het laatste verslag was geschreven in Hampi en nu zit ik hier dan weer, terug in Mumbai. De afgelopen dagen hebben Sanne en ik weer heel veel meegemaakt, maar het is moeilijk te beschrijven, want het is een beetje dagelijkse kost geworden. We genieten van alles dat Mumbai te bieden heeft en dat is nu nog leuker, omdat we onze draai hier gevonden hebben. Ons straatje waar we elke dag door heen lopen en ons stamrestaurant genaamd Ideal voelt als thuis. Iedereen kent ons hier, dus maken we elke keer weer een praatje met de mensen in de straat en de obers van Ideal. Tenminste, dat proberen we want de obers spreken eigenlijk geen engels. Het is een typisch Indiaas restaurant waar de mensen snel eten en weer gaan. In nederland zitten we gerust een paar uur te tafelen, maar dat kennen ze hier niet.
De trein van Hampi zou ons naar Hubli brengen, dat is een stad in Karnataka 18 uur van Mumbai vandaan. We hadden geen zin om 24 uur achter elkaar in de trein te zitten, dus besloten we hier een nachtje te blijven. Zo konden we ook nog wat zien van de stad Hubli. In de Lonely Planet stond Hubli beschreven als een stad met veel hotels rond het station, dus wij maakte ons geen zorgen over een verblijfplek. Eenmaal aangekomen bleek dit heel anders. Inderdaad waren er overal hotels rond het station, maar ze zaten allemaal vol. Van het ene hotel hopten we met onze zwaren backpacks naar het andere hotel, maar zonder succes. De mensen in de straat begonnen ons uit te lachen, dus je kan wel raden hoe wij ons voelde. We lachte maar gewoon mee en onze zoektocht naar een hotel ging verder. Een Indiaase jongen wees ons naar een hotel waar ze inderdaad nog een kamer over hadden. Tenminste dat zei de aardige vrouw van de receptie. We moesten 20 min wachten, omdat ze gewoon mensen uit een kamer stuurden, zodat wij er in konden! Een stoet van zakenmannetjes liep uit onze toekomstige kamer, waarna het personeel erin glipte en een paar minuten later was de kamer klaar voor gebruik. We vonden het prima, want nog een uur rondhuppen met onze packs vonden we niet heel fijn. We konden naar onze eigen wc, douchen was mogelijk en er was zelfs een tv aanwezig. YES dachten we. Helaas ging het anders dan we hadden gehoopt. Op de wc zat pisschimmel, de douche was een keiharde straal van koud water en de fan werkte niet. We moesten er wel om lachen, want de tv deed veel goeds met ons. Een beetje jammer dat mn bed naar gas rook en dat de stroom constant uit viel. De lavendel van Karina kwam nu goed te pas, ik deed wat druppels op mijn kussen en het bed waar de gaslucht vandaan kwam. Het mannetje van de receptie probeerde onxe fan te maken door een uur lang op het aan en uit knopje te drukken, dus Sanne en ik hielden het niet meer van het lachen. Alsof wij niet konden bedenken om het aan en uit knopje in te drukken. Uiteindelijk ''heerlijk'' geslapen in een stik hete kamer die naar gas rook. Achteraf zijn dit wel de dingen waar je om kan lachen gelukkig.
Teruglezend in mijn dagboek merk ik dat we echt hilarische dingen meemaken. Zo heb ik in de trein van Hubli naar Mumbai beschreven hoe ik met op dat moment voelde en wat er om mij heen gebeurde. Een man propte mn handen vol met bakjes met eten. Er stond ''15'' op de bakjes geschreven, dus ik dacht dat het mijn bestelde eten was, want ik zat op stoel 15. Dis ik zei: Did i ordered this? In het Hindi vloog er van alles op mij af en hij opende alle bakjes. Ik wist dat ik rijst zou krijgen, maar wat er in de bakjes zat was iniedergeval geen rijst. Hij probeerde het gewoon te verkopen en ik stond weer eens voor lul met alle ogen op me gericht. haha! Ook hadden we te maken met een groep van 22 studenten van een universiteit ergens in het Noorden. Ze hadden allemaal nog geen plek, dus je kan wel raden hoe de situatie in de trein was. 100 keer verwisselde ze van plek en ons bed was al een paar keer opgeeisd. 3 uur later hadden ze eindelijk hun plek gevonden. Ik heb me echt rot gelachen.
Om 6 uur s'ochtends kwamen we aan in Mumbai op een station dat we nog niet kenden. Natuurlijk kwamen er meteen taximannetjes op ons af gerend, want 2 blanke meisjes kan je goed af zetten. Nou mooi niet! Stoer vertelde we dat we hier al eerder waren geweest en dat een taxirit onmogelijk 450 rupee kan kosten. Uiteindelijk 200 rupee betaald. Yiehaaa we worden er goed in! Het guesthouse waar we vorige keer verbleven had om 10 uur een kamer voor ons vrij, dus dat betekende dat we nog een paar uur moesten rondlopen door de straten van Mumbai. Dus maar wat chai gedronken met de locals en iedereen wakker zien worden. Onze vrienden wisten niks van onze komst af, want we wilden het als verassing houden. We stuurden een sms dat ze om 10 uur s'avonds bij de Gateway moesten zijn en dat er een verassing stond te wachten. Natuurlijk hadden ze allang door dat wij de verassing zouden zijn, want wat konden we nou vanuit Hubli voor ze geregeld hebben.
Verder zijn we met Javad naar een andere Hindi film gegaan en hebben we nog wat ritjes gemaakt door Mumbai in de avond als er geen verkeer rijd.
Sanne en ik kwamen op het moment dat we de kleren die we bij ons hadden echt zo zat waren, dat we besloten te gaan ''shoppen''. Ik moet het namelijk doen met 2 sloeber broeken en 2 shirts die al helemaal goor zijn geworden. M'n spijkerbroek die ik elke avond en in de trein draag kan je soep van koken, dus een 2de lange broek was geen slecht idee. Er werd ons verteld dat we in de buurt Bandra, een uur hier vandaan goed konden winkelen. Dus namen we de goeie(!) bus naar Bandra. Leuk dat we wisten waar we er uit moesten. Niet dus. Na een winkelstraat gepasseerd te hebben, wisten we niet of we er nou uit moesten. Beetje loserig bleven we maar zitten, maar na een tijdje zijn we er dan toch maar uit gesprongen. We hielden een taxi aan die ons naar Bandra zou brengen, dus we verwachten dat we terug moesten, maar wat bleek we waren nog niet eens op de helft! Rijdend met de bus naast ons keken we elkaar lacherig aan. En 150 rupee verder belandden we in de ''winkelstraat''. Het was niet een straat waar we op gehoopt hadden. Er waren enkele dure winkels, dus zijn we maar weer met de taxi teruggegaan omdat we de busstand nergens konden vinden. We hadden meerdere pogingen gedaan om een normale buurt te vinden met winkels, maar dat werd hem gewoon niet hier in India. Toen maar naar de only gegaan, bij ons om de hoek. Daar slaagden we wel goed. Erg grappig dus. Dit is zo'n beetje waar ik me de afgelopen dagen mee bezig heb gehouden, lekker rondlopen in Mumbai en verschillende mensen ontmoet en veel gezien! Binnekort boeken we een ticket naar Ahmedahbad, een stad meer in het Noorden. Vanuit daar kijken we wel weer verder waar we heen gaan. Misschien stappen we wel ergens onderweg uit, waar we denken dat het leuk is. Avontuurlijk dus! Dag lieve mensen!
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
p.s. dankje voor de reacties!
p.p.s. Suus ik heb je vaker gesmst maar ik blijf krijgen dat ze niet aan komen.
p.p.p.s. FRAMBOZEN? ;)

  • 12 Februari 2010 - 11:34

    Sas En Wien:

    FRAMBOZEN????

  • 12 Februari 2010 - 15:17

    Frans(je Vader):

    Er is nog een Frans dus voor de zekerheid zet ik het er maar bij. Wat kun jij lange verhalen schrijven. Dat is mij nooit gelukt.Het geeft een goed beeld met wat jullie allemaal mee maken.Hier gaat de winter maar door. Lang stil staan in de file door de sneeuw.Misschien komen jullie die ook nog tegen in het noorden.Verder gaat hier alles gewoon zijn gangetje. Bas zit in Oostenrijk.En wij kijken tv op de bank. Dikke kus van Frans en Mariska.

  • 12 Februari 2010 - 16:07

    Alice:

    FRAMBOZEN!?! Oh yeah :D (ik snap m wel, haha) Toftof, had je dat verhaal van die winkelstraat niet al verteld of ben ik gek? Of had je dat gemaild? Wat ben ik toch een loser. Ik had je nog gesmst, maar die kwam dus weer niet aan! Dus ik hou het anders maar op mailen :( dat smsen schiet niet op, ook al wil ik heel graag antwoorden!
    Nog veel plezier daar en goede reis naar Ahmedtown!
    Lieeeefss van je eenzamerd ;)

  • 12 Februari 2010 - 20:18

    Suus:

    Sammie wat leuk dat je smst :)
    maar ze komen inderdaad niet aan, dus reageer ik hier maar even.

    Eigenlijk moet ik je blogs gewoon niet lezen, ik wordt er alleen maar heel jaloers van haha. Het klinkt allemaal zo lekker avontuurlijk!
    Ik ben NU al benieuwd naar je volgende blog, kan je voorstellen hoe ik hier elke dag heel verheugd m'n computer open om te kijken of ik een mailtje heb! ik zie gewoon helemaal voor me hoe het er daar uitziet.

    Hee en als je opeens weet wat voor studie je wil gaan doen en in welke stad dan laat je het weten he, maar geniet eerst maar even van de rest van je reis, en ik ben benieuwd waar jullie de volgende keer zijn.

  • 12 Februari 2010 - 21:17

    Sophie:

    Hallloooo!
    Wanneer komt je leuke indiase jurk dan?
    We missen je hier,maar vindt je verslagen echt te leuk!
    Daaag lief kindXX

  • 13 Februari 2010 - 09:31

    Floortje:

    julia had het over een vishengel, hihi, erg leuk.
    Klinkt leuk allemaal, jeetje en zoooo avontuurlijk.
    zit ik hier met een buikgriep op de bank, heel naar.

    veel plezier lieve kind!

  • 15 Februari 2010 - 11:42

    Sas:

    ...wel lekker "rustig" lezen zo....speciaal voor de oudjes? ;-)
    kus

  • 17 Februari 2010 - 19:35

    Saskia:

    Nou Bollywoodsterren, benieuwd naar jullie filmavontuur in het stadion......
    xxx

  • 17 Februari 2010 - 22:52

    Hans:

    En ik ben zeer benieuwd naar jouw volgende verslag van wat er gebeurd is de afgelopen week met jullie!
    Groeten van Hans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sam

Hallo allemaal! Ik ben Sam en ik ga proberen jullie met deze site op de hoogte houden van een aantal van mijn avonturen in het buitenland. Zo kan ik toch een beetje bij jullie zijn:) X

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 40163

Voorgaande reizen:

29 Juni 2013 - 28 Juli 2013

India 2013

13 Maart 2011 - 09 Juni 2011

Italiaans leren in Rome

19 Januari 2010 - 22 Juni 2010

Mijn eerste reis

17 Oktober 2019 - 30 November -0001

Jippie trippy

Landen bezocht: