Jodhpur & Jaisalmer, midden in de woestijn! - Reisverslag uit New Delhi, India van Sam Dirks - WaarBenJij.nu Jodhpur & Jaisalmer, midden in de woestijn! - Reisverslag uit New Delhi, India van Sam Dirks - WaarBenJij.nu

Jodhpur & Jaisalmer, midden in de woestijn!

Door: Sam

Blijf op de hoogte en volg Sam

13 Maart 2010 | India, New Delhi

Jaja alweer een verslagje!
Wat een geweldige dingen hebben wij weer meegemaakt de afgelopen dagen. Allereerst zl ik vertellen over Jodhpur, de blauwe stad van India. Dit is namelijk de plek waar we na Udaipur heen zijn gereden.
Na een lange busrit werden we met een rickshaw naar het ''Cosy Guesthouse'' gebracht. Ze vertelde dat ze alleen nog maar een kamer hadden voor 850 rupee, dus dat werd ons te duur en vertelden dat we op zoek gingen naar een ander Guesthouse. De baas discusieerde het een en ander met de ober van het restaurant, en wat bleek ze hadden nog een tent op het dak waar wij wel in mochten slapen. En of wij dat wilde! Echt een ongelovelijk uitzicht op het fort en de blauwe huisjes maakte het meteen gezellig. Erg cosy dus! S'ochtends wakker worden met een aap op het dak was ook erg hilarisch.
De volgende dag hebben we een kijkje genomen in het inmense fort, dat in een grote rots gebouwd is. De audioguide werd sterk aangeraden, dus besloten we de hele dag rond te lopen in het fort, terwijl we veel leerden over de geschiedenis van deze mooie plek. De volgende dag hebben we niet heel erg veel gedaan, we gingen op zoek naar silver maar het bleef bij zoeken, want het was nergens te bekennen. Ondertussen ben ik doodleuk 3 keer aangevallen door verschillende koeien. Ik liep namelijk heel stoer met mn tas op mn rug naast de koe, maar de straten zijn nogal smal dus binnen de kortste keren hing ik met mn rugzak aan de horens van de koe. haha! Gelukkig viel het allemaal mee en konden we er hard om lachen.
In Jodhpur hebben we een paar andere backpackers ontmoet die ook naar Jaisalmer zouden gaan na Jodhpur, dus besloten we allemaal gezamelijk te gaan eten en dan misschien de volgende dag te meeten in Jaisalmer zodat we een kamelensafari konden gaan doen. Het restaurant waar we aten was wel even wat anders dan de plekken waar we normaal aten! Ze hadden airco en het was veel te fancy voor ons, maarja zo met zn 11en eten was wel leuk.
De volgende dag hebben we de bus naar Jaisalmer genomen, de plek waar ik nu deze blog aan het schrijven ben. De stad zelf is niet heel boeiend en het is heel toeristich, maar je kan hier de beste kamelensafari doen is ons verteld. En dat hebben we de afgelopen 3 dagen dan ook gedaan. Met een paar mensen die we in Jodhpur hebben leren kennen hebben we ons op de kamelen gewaagd, voor een super vet avontuur. Eerst werden we met een jeep naar een plek midden in de woestijn gereden waar onze kamelen op ons lagen te wachten. De jeepreis opzich was al een avontuur, echt opgepropt zat ik daar de groentes te pletten met mn tas en eieren op mn schoot. Sanne en ik hadden ervoor geshopt om helemaal klaar te zijn voor de dessert, dus dat betekende dat we rond liepen met een Alibaba broek en een tullband. We zagen er goed uit moet ik zeggen;)
Eenmaal aangekomen bij de kamelen, mochten we gaan zitten en huppa, de kamel schoot overeind en daar zaten we dan als echte dessertqueens. Na een paar uur hobbelen kwamen we aan bij een plek dat bestond uit allemaal zandduinen, waar we de nacht door zouden brengen. De woestijn is namelijk niet overal alleenmaar zand, je ziet ook veel rotsen en dorre planten. Maargoed, we zouden dus de nacht doorbrengen op de zandheuvels onder de veeeeeele sterren met een lekker kampvuurtje en muziek. Echt heel gezellig was dit, want Damien een gozer die mee was had zn gitaar mee genomen die hij aardig kon bespelen! Op het moment dat ik lagte kijken naar de ONGELOVELIJKE sterrenhemel met de muziek en gezellige mensen om mij heen, kwam echt BAM het gevoel binnen dringen dat ik inderdaad vollop geniet van alles wat ik mee maak. De volgende dag spendeerde we veel uren op onze kamelen en heb ik veel ''riddles'' opgelost. Dit zijn situaties die iemand uitlegt en dan moet je ze oplossen. Een erg leuk tijdverdrijf als je op een kameel zit. Damien de gitaargozer wist er heel veel, want hij is echt zo'n man die heel slim is en zorgt voor een goede sfeer. We hadden echt geluk met zo'n leuke groep, want je moet het met zn alle leuk maken als je 3 dagen met elkaar bent.
In zo'n stille woestijn zonder iets om je heen moet je wel nadenken en dan besef je opeens van alles, wat een heerlijk gevoel was. Al met al was het dus een onvergetelijke ervaring.
De dagen erna zijn we nog in Jaisalmer gebleven, want we hadden niet veel keus. De volgende bestemming moet Amritsar zijn, maar daar kunnen we alleen komen als we terug gaan naar Jodhpur en vanaf daar de trein te nemen naar een andere plaats en dan vanaf daar de bus te nemen naar Amritsar. De treinen gaan niet elke dad, dus moeten we wachten. Echt een beetje poeperig, want de reis naar Amritsar gaat 23 uur duren. Maarja die afstanden zjin we wel een beetje gewend.
Dus luitjes, dat was het weer voor vandaag. Helaas geen foto's want het schijnt dat m'n camera een virus krijgt als ik hem in de computer doe, dus dat laat ik maar even voor wat het is. Volgende keer zal ik er veel opzetten en dan zien jullie hoe we in de woestijn leefde! jeeej.
Daaaaag XXXXXXXXXXXXXXXXXxx
ps. Matthijs je vroeg over de kleurtjes tijdens Holi, ze groeten iedereen op straat door ''happy holi'' te zeggen en dan gooien ze kleur in je gezicht. Dat doen ze omdat het lente word, en aangezien lente met veel kleurtjes is, versieren ze iedereen met veel kleur.
pps. Dankje weer voor alle reacties!

  • 13 Maart 2010 - 14:27

    Sas:

    He Sam, is dat gezellig wakker worden hier in Sedona, het is nu haf8 'sochtends en ga nu je nieuwe verhaal lezen. XXXX

  • 13 Maart 2010 - 15:33

    Mariska:

    Sam , wat een beeldend verslag.Zo te lezen hebben jullie een fantastische tijd.Ik kijk uit naar je foto's !

  • 13 Maart 2010 - 17:41

    Jif.:

    Hé Sammie, wat een geweldig relaas weer !!
    Ik geniet ervan , net een spannend vervolg-
    verhaal. Dus jij wordt
    bedankt voor het schrijven !!!!!!
    Dag lieverd, kus x x x !

  • 13 Maart 2010 - 22:57

    Frans:

    Hey Sam en Sanne...
    Dat BAM momentje kan zo in de film INTO THE WILD.
    Deed me meteen daar aan denken. Leuke geschreven je verhaal, ik kijk uit naar de fotos.

    Zag net je vader even in de winkel. Zijn blik zei genoeg. Hij was blij met mijn ondersteunende verhaal over dat je uit moet kijken.. Tja , een van die dingen als je ouder bent.. Bezorgdheid.

    Maar jullie redden je best zo te lezen..
    Ik kijk uit naar het volgende verhaal ..

    Gr
    Frans

  • 14 Maart 2010 - 18:08

    Marjolijn:

    Hoi Sam en Sanne,
    Wat een geweldig verslag van jullie belevenissen.
    Leuk dat jullie zoveel verschillende plaatsen in India bezoeken.
    We genieten ervan Rob, Niek, Marjolijn

  • 16 Maart 2010 - 10:08

    Sophie:

    woow,wat een mooi verslag weer!
    Ik ga je nu mailen!
    X

  • 16 Maart 2010 - 14:29

    Wien:

    Ik had nooit gedacht dat ik nog eens door India zou reizen...zo voelt het als ik je verhalen lees.
    Dikke zoenen van ons allemaal!

  • 16 Maart 2010 - 19:29

    M,M En H:

    Hi Sam, leuke stories weer! Wij (Mar en Hans) waren een paar dagen naar Barcelona,vandaar late reactie, ook heel leuk geweest maar niet zo heet als bij jouw!
    Groetjes Mar Hans en Matthijs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sam

Hallo allemaal! Ik ben Sam en ik ga proberen jullie met deze site op de hoogte houden van een aantal van mijn avonturen in het buitenland. Zo kan ik toch een beetje bij jullie zijn:) X

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 40173

Voorgaande reizen:

29 Juni 2013 - 28 Juli 2013

India 2013

13 Maart 2011 - 09 Juni 2011

Italiaans leren in Rome

19 Januari 2010 - 22 Juni 2010

Mijn eerste reis

17 Oktober 2019 - 30 November -0001

Jippie trippy

Landen bezocht: