Reizen, reizen en nog eens reizen - Reisverslag uit New Delhi, India van Sam Dirks - WaarBenJij.nu Reizen, reizen en nog eens reizen - Reisverslag uit New Delhi, India van Sam Dirks - WaarBenJij.nu

Reizen, reizen en nog eens reizen

Door: Sam

Blijf op de hoogte en volg Sam

24 Maart 2010 | India, New Delhi

Dag mensen! Alweer een verslag uit het ongelovelijke India. Toen ik het laatse verslag schreef, zaten we nog in Jaisalmer midden in de woestijn. En nu, een aantal dagen later hebben we alweer zoveel verschillende plaatsen(Amritsar, Mcleod Ganj, Shimla, Chandigarh en rishikesh) gezien en hebben we weer heel veel meegemaakt. Na de 30 uur lange reis, bereikten we onze nieuwe bestemming Amritsar. Hier bevindt zich de Golden Temple, een bijzondere tempel die bestaat uit 750kg goud. Natuurlijk hebben we die dan ook bezocht. Ongemakkelijk liepen we het complex binnen en besloten we naar binnen te gaan bij dit gouden meesterwerk. We moesten erg lang in de rij staan tussen alle gelovigen, maar het was het wachten waard. Verder was er niet heel veel te doen in de stinkstad, dus besloten we de volgende dag weer de hort op te gaan. Bij het ontbijt kwamen we een meisje tegen die met ons in de bollywoodcommercial ook als cheerleader speelde( het spotje staat online! maar daar later meer over). Zo raar is dat, India is groot en dan kom je iemand tegen die je maanden geleden ontmoet hebt. Het is al meteen vertrouwd, omdat je hier verder bijna niemand kent.
Vanaf Amritsar namen we de bus naar Mcleod Ganj, waar we eerst bij Dharamsala over moesten stappen. Op het station werden we meteen goed geholpen door 3 spanjaarden, die onze packpacks op het dak tilden.
Eenmaal aanekomen in Mcleod ganj, de verblijfplaats van Dalai Lama, wenkten de spanjaarden met hun mee te gaan toen wij helemaal omringd werden door taxidrivers. Ze hadden geen plek bij het gewenste Guesthouse, dus werden we alle kanten op gestuurd. Uitgeput en wel kwamen we aan bij het Guesthouse waar we in het begin al langs liepen...
We besloten de volgende dag om weer op zoek te gaan naar zilver, dat zeer goed geslaad is! In ons element liepen we van hot naar her, want het is een erg rustgevende plek door alle Buddhisten die er rondlopen. Hier waen geen koeien te bekennen die het leuk vinden om een Sam aan te vallen, en het rook er heerlijk omdat het in de Himalaya zit. Ook waren we toe aan wat koeler weer, want de woestijn was niet altijd een pretje. Ik besloot maar eens te genieten van een warme douche, want ze vertelden dat we die op onze kamer hadden. En inderdaad, hij was warm! Eindelijk! Maar natuurlijk juichde ik te vroeg, ingezeept en wel begaf de hele douche het maar gewoon. Halfnaakt rende ik over de straat om mn douche voort te zetten in de koude douche van de overbuurvouw. This is India!
De dag erna was he tijd om wat nuttigs te doen, dus zijn we met de spanjaarden naar de tempel gelopen waa we he Tibetaanse museum bezochten. Hier kon je zien hoe de Tibetanen uit Tibet zijn verdreven en hoe de Dalai Lama erover dacht en wat hij allemaal doet. Er interessant!
Dezelfde avond zijn we naar Shimla vertrokken, waar we de volgende ochtend aankwamen. Shimla is een hillstation in de Himalaya. Ook bevindt zich de apentempel in Shimla, waar je een stok moet kopen om de apen van je af te slaan. Tenminste zo stond het beschreven in de Lonely Planet. Sanne, ik en de spanjaarden hadden daar wel zin in! Na een hele nacht niet geslapen te hebben, omdat ik in het midden op de achterbank zat en de wegen nogal slingerig waren, zijn we meteen naa de tempel gelopen. Echte workout was dit, want de tempel staat op de top van een berg. Helaas konden we de stok alleen als wandelstok gebruiken, want de apen waren bang voor ons. Omdat de tempel de enige bezienswaardigheid in Shimla is en onze spaanse vrienden niet veel tijd hebben, besloten we meteen de trein te nemen naar Chandigarh. Slapen za er wee niet in, want de trein zat overbeladen vol. Maar he uitzich was wel de moeite waard, wan de trein reed dwars door de bergen waardoor we eche bergdorpjes konden spotten.
En toen was het zover, we moesten nog een kamer regelen om de nacht door te brengen in Chandigarh. Helemaal kapot van al het gereis en niet slapen dropten we neer op straat. Nergens was plek, omdat het al zo laat was. Na bonje geschopt te hebben met de rickshawdriver die ons ergens wilde droppen waar wij niet om gevraagd hadden, vonden onze spaanse vrienden een suite waar we me zn 5en konden slapen. Veel te duur, maar het was of dit of de straat. Doordat we al een poosje met de spanjaarden aan het reizen zijn die hier nog niet heel lang verblijven, merken we heel goed wat we allemaal al geleerd hebben over India en het reizen in India. Zo zijn we echt de bom in afdingen en commisionmans afpoeieren.
De volgende dag was het tijd om Chandigarh de schoonste stad van India te verkennen, maar daar hadden we eigenlijk niet heel veel zin in na de vermoeiende dagen. Dus als je Sam & Sanne heet, plunder je de eerste supermarkt die je na 2 maanden ziet en ga je lekker chillen in het park. In extase liepen we langs de schappen, echte kaas! woooow! Yakult?!wajooo! We flipten echt een beeje, maar na al die tijd geen supermarkt gezien te hebben kan je het echt waarderen. Chandigarh was wel vreemd zo in India, want als iemand zou vertellen dat we in een deel van Londen zaen had ik he zo gelooft.
Die avond vertrokken we uit deze niet Indiaase stad naar Rishikesh, de plek waar we nu verblijven. Het is een stadje aan de Ganges dat voor mooie uitzichten zorgt. Deze keer hadden we een hotel geboekt,want we wilden het niet weer riskeren om midden in de nacht weer geen plek te kunnen vinden. Verheugd op een lekker bed, troffen we kakkerlakken aan. Gezellig!
Nu zijn we hier een paar dagen en hebben we rondgehangen met onze spaanse vrienden en hebben we James ontmoet die we in Mumbai hebben leren kennen. We hebben in de heilige ivier gezwommen en vandaag gaan we ons maar aan Yoga wagen, want iedereen is hier in de ban van Yoga en spiritualiteit. Overal lopen hippies en baba's. Erg mooi om te zien hoe mensen ovetuigd zijn van iets, dat ze zelfs hun kinderen meenemen om het ze zo vroeg mogelijk bij te brengen. Nu vind ik het mooi geweest en ga ik jullie niet vervelen met praatjes over feestjes op het dakterras.
O en dan nu, onze acteerskills! We hebben tot nu toe 2 reclames gezien waar onze dancemoves te zien zijn.
hier de links: http://www.youtube.com/watch?v=EGnrb7Ziw8I&feature=related
en nog een: http://www.youtube.com/watch?v=aA0OTaMhpXY&feature=related
Voor de duidelijkheid, wij zijn die groene vage gedaantes;)
Ga ons maar gauw uitlachen!
Daaaaaag XXXXXX
ps. Alweer geen foto's:( maar ik beloof dat ik ze snel er op zet als ik een computer vind die het wel aan kan.

  • 24 Maart 2010 - 14:15

    Karina:

    Lachen zeg die reclames! Kan me voorstellen dat jullie je ogen hebben uitgekeken.
    Leuk om te horen wat jullie allemaal hebben gezien. Maar een bezoek aan india zou inderdaad niet compleet zijn zonder eens echt lekker te chillen, aan de yoga, de ayurveda en de "easy living" te doen. Ik zou dus zeggen - go chill girls!
    Kus
    Karien xx

  • 24 Maart 2010 - 18:30

    Jif..:

    Ha lieve Sammie !
    Zijn jullie dat, met die
    groene bosjes peterselie
    zwaaiend ?
    Ik dacht dat ik je kon herkennen , maar dat zal
    ook wel zijn omdat ik het wil herkennen.
    Fantastisch verhaal weer, en doe gerust lekker aan Yoga, daar is niks mis mee. Doe je de
    hartelijke groeten aan
    Sanne van mij , ik lees haar verhalen stiekum ook. Dag schat , vergeet niet te slapen!


  • 24 Maart 2010 - 18:30

    Jif..:

    Ha lieve Sammie !
    Zijn jullie dat, met die
    groene bosjes peterselie
    zwaaiend ?
    Ik dacht dat ik je kon herkennen , maar dat zal
    ook wel zijn omdat ik het wil herkennen.
    Fantastisch verhaal weer, en doe gerust lekker aan Yoga, daar is niks mis mee. Doe je de
    hartelijke groeten aan
    Sanne van mij , ik lees haar verhalen stiekum ook. Dag schat , vergeet niet te slapen!


  • 24 Maart 2010 - 19:57

    Sophie:

    SAAAM!
    Wat erg,die reclames!
    Hahaaa,echt te grappig.
    En wat fijn dat je zo heerlijk aan het reizen bent en wat fijn,een supermarkt!
    Daaaag lief kind
    XXXXXXXXXXXXXXXX

  • 24 Maart 2010 - 22:43

    M,M &H.:

    Hi Sam,

    zit weer te genieten van jouw verhalen. Van de woestijn naar de Himalaya en nu in Rishikesh, die hangbrug over de Ganges daar is niets voor mij!(gespiekt op Google Earth)

    Groetjes van Matthijs Mar en Hans

  • 26 Maart 2010 - 18:39

    Sas:

    hee Samp....in die rust komen je tot nu toe verborgen talenten naar boven... let maar op! ;-)

  • 28 Maart 2010 - 10:23

    Sas:

    ...wist je trouwens dat David en Thijmen ook tot juni in Azië bivakeren? ...en dat Bas een kamer heeft gevonden waar hij vanaf morgen terecht kan...

  • 30 Maart 2010 - 20:12

    Marjolijn:

    He Sam, wat leuk die filmpjes, en wat zien en doen jullie ongelooflijk veel in India!!
    ps. Niek loopt te pochen tegen zijn vriendjes dat hij zelfs een bericht uit India heeft gehad op zijn verjaardag!

  • 30 Maart 2010 - 20:19

    Marjolijn:

    Hoi Sam,
    Wat leuk die filmpjes, en wat doen en zien jullie veel van India!
    p.s Niek loopt te pochen tegen zijn vriendjes dat hij op zijn verjaardag zelfs bericht uit India heeft gehad! Super
    xxx Rob Niek en Lijn

  • 02 April 2010 - 13:06

    Anke:

    Hoi groen monster, wat een mooie verhalen en belevenissen. Helemaal goed. En wat gaaf jouw BAM moment onder de sterrenhemel, onbetaalbaar wat?! Ben reuze benieuwd naar je volgende foto's, ik leer steeds meer over India. Dag lieve Sam, geniet, geniet, geniet, geniet. Dikke zoenen XXXXX

  • 09 April 2010 - 08:19

    Sas:

    Hoe is het met de China/Mongolië/Trans-Siberië plannen? Al tickets geboekt? Spannend!!

  • 13 April 2010 - 18:06

    Doris:

    Ik vind het jammer dat je zo lang weg bent.xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx.Doris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sam

Hallo allemaal! Ik ben Sam en ik ga proberen jullie met deze site op de hoogte houden van een aantal van mijn avonturen in het buitenland. Zo kan ik toch een beetje bij jullie zijn:) X

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 40164

Voorgaande reizen:

29 Juni 2013 - 28 Juli 2013

India 2013

13 Maart 2011 - 09 Juni 2011

Italiaans leren in Rome

19 Januari 2010 - 22 Juni 2010

Mijn eerste reis

17 Oktober 2019 - 30 November -0001

Jippie trippy

Landen bezocht: