I love India - Reisverslag uit New Delhi, India van Sam Dirks - WaarBenJij.nu I love India - Reisverslag uit New Delhi, India van Sam Dirks - WaarBenJij.nu

I love India

Door: Sam

Blijf op de hoogte en volg Sam

14 April 2010 | India, New Delhi

Jeetje! Veel te lang geen verslag geschreven, waardoor ik jullie nu met een extra lang verslag ga opzadelen!
De laatde keer dat ik mijn ervaringen opgeschreven heb, zaten we nog in Riskikesh, het stadje aan Mother Ganga.
Zoals ik al vertelde hebben Sanne en ik ons aan de Yoga gewaagd, want als je in Rishikesh verblijft moet je dat nou eenmaal gedaan hebben.
Door de yoga voelde ik me erg goed, want ik kwam erachter dat ik meer met me lijf kan dan ik dacht. Na in vele gekke posities gestaan te hebben zoals de sprinkhaan, krokodil, boom en de slang, gingen we ook nog mediteren. Je moet dan je vingers op een speciale manier op je benen leggen die in de Lotus houden liggen.
En dan moet je met je ene hand je neusgaten dichthouden. Heel raar hoe ik het zo uitleg, maar de bedoeling met deze techniek is het reguleren van je ademhaling. Ook zeg je tegelijk met iedereen Ohm, Shanti, Shanti, (shanti betekend relax) waardoor het van alle kanten door de kamer heen galmt.
Zo raak je erg ontspannen en kan je proberen je hoofd leeg te maken van je gedachtes. Door deze techniek heb ik geleerd dat mijn hoofd ook eens leeg kan zijn, want normaal gaan mijn gedachtes crisscross door elkaar. Verder hebben we niet heel erg veel gedaan, want temperaturen van 45 graden zijn geen pretje om veel te ondernemen. Ook was het wel lekker om eens niet zo veel te doen, want zo veel maanden de toerist uithangen is erg vermoeiend! We hebben uiteraard niet alleenmaar op onze luie reet gezeten in ons stamrestaurant Freedom, we hebben aardig wat van de omgeving gezien. James vertoefte al een tijdje in Rishikesh met zijn Indiase vriend Balla, waardoor hij al veel vrienden gemaakt had. Hierdoor kwamen wij al snel in contact met veel locals die ons trots hun omgeving wilde laten zien. Zo zijn we met de motor naar het bergdorpje Mussoorie geweest, een paar uur van Rishikesh vandaan. Het was weer een aparte ervaring, want Balla en Vinod vertelde dat het maar een uurtje verderop zou zijn. Nou mooi niet. Na 4 uur op de motor kwamen we eindelijk aan in Mussoorie en gingen we op zoek naar een ''hele grote'' waterval. Hij zou 10 m breed zijn, aldus Vinod. Eenmaal aangekomen bij de waterval, was het al veel te koud om een duik te nemen, want we moesten ook nog 4 uur terug op de motor en dat kon niet met natte kleren. Ook was het al donker, dus we moesten ons gaan haastten. Een beetje een tegenvaller dus. Wat wel erg leuk was om te zien, was ''Kumbh Mela'' in het stadje Haridwar een uur van Rishikesh vandaan. Kumbh Mela is een festiviteit dat plaatsvindt in 4 verschillende steden in India. Het is de grootste bijeenkomst voor Hindus om een dip in de Ganges te nemen. Ze geloven dat ze geblessed worden als ze in deze heilige rivier al hun zondes van zich afwassen. Eens in de 12 jaar wordt het heel groots gedaan, en uitgerekend dit jaar was het zo ver. Miljoenen mensen nemen tegelijk een bad in de Ganges. Of course hebben wij hier aan mee gedaan. Wel hebben we Haridwar op een van de rustige dagen bezocht, want tijdens een main gath, is het gewoonweg onmogelijk om Haridwar te bereiken.
Verder hebben we in Rishikesh bij een Indiase familie gegeten, want Vinod nodigde ons uit om een maaltijd te eten bij hem thuis. Ook hebben we nadat we zijn aangevallen door een stier op het dak geslapen bij Ravi thuis. Ravi is een van onze vrienden in Rishikesh. Het was erg leuk om daar te slapen, want zo kon je heel Rishikesh wakker zien worden terwijl je lekker om je heen ligt te kijken. Die stier was wel heftig, want we liepen door een steegje terwijl hij bedacht langs ons te kunnen rennen. Sanne en ik zette het op een sprint en doken net op tijd een internetcafe binnen. Zo gaat dat dus in India.
O trouwens, we zijn al beroemd in India, want we zaten te genieten van een echte koffie na bijna 3 maanden in Coffee Day, terwijl we onszelf op tv zagen! Hahaha wel heel gek is dat om te zien, dat je dan een paar maanden geleden in de zon hebt moeten ploeteren en dat je daadwerkelijk het resultaat op Indiase tv ziet.
Na meer dan 2 weken in Rishikesh gespendeerd te hebben, was het tijd voor wat anders. Delhi zou onze volgende bestemming zijn, de hoofdstad van India. Ik had verwacht dat het daar heel vies zou zijn, maar tot mijn verbazing was het er best wel ''schoon''. Oke, op sommige plaatsen zoals de straten rondom ons hotel in de buurt Paharganj waren wel heel goor. Dit kwam mede dankzij dat het een bazaar is. In Delhi hebben we 2 nachten in onze stinkhete kamer geslapen. Gelukkig maakte de werkende tv veel goed. De eerste dag dat we aankwamen hebben we lekker roomservice besteld en tv gekeken want we waren doodmoe van de nacht ervoor omdat we niet geslapen hadden. Reizen is een echte workout! S'avond rommelde onze buikjes, dus hebben we een maaltijd gegeten op een van de vele rooftops in Delhi. Vanaf hier kon je de drukke bazaar onder ons zien en verderop zag je de hoge gebouwen dat Delhi te bieden heeft. De volgende dag was het tijd om wat van Delhi te zien, dus besloten we een rickshaw te nemen naar het Red Fort. Nadat de driver 150 Rs. vroeg en wij dus gestaagd weg liepen, riep hij opeens 10 RS. !0 Rs.? Dat was wel heel weinig. Natuurlijk zat er een dikke adder onder het gras, dat Sanne en Sam allang door hadden. Na 3 maanden achtervolgd te worden door rickshaw mannetjes, wisten wij wel beter. En inderdaad, we betaalden de driver door 2 shops te bezoeken en een beetje geinteresserd rond te lopen. Zo kreeg de driver 50 rupees per shop, en hoefde wij maar 10 rupees aan de driver te betalen. haha geniaal toch? Het Red Fort was helemaal niet boeiend, dus zijn we er snel weggegaan en hebben we de grootste moskee van India bezocht. Hier kregen we een roze jurk aangepast, want we hadden geen lange broek aan. Na alle gebouwen die we nu gezien hebben, was deze eigenlijk ook niet heel bijzonder. Maar het voelde wel goed om wat van Delhi te zien. De bazaars waren veel leuker, want hier zie je het echte India. Stinkende koeien, prachtige mensen, bedelaars, kraampjes met de gekste spullen en noem maar op.
Na Delhi was het tijd om Agra te bezoeken, Agra is de stad van de wereldberoemde jaja tatatam... Taj Mahal! We zouden om 2 uur de trein nemen en dan zouden we om 5 uur aankomen om nog de Taj Mahal te kunnen bezoeken en dan erna weer op te rotten naar Varanasi. Maar dit is India, dus ging het anders dan gepland, Om 4 uur zaten we nog steeds in de trein in Delhi te wachten totdat we eindelijk zouden vertrekken. Dit betekende dat we ons moesten toegeven aan een nacht in Agra, want anders zouden we de Taj Mahal niet in zn glorie kunnen bewonderen. Gelukkig hadden we er rekening mee gehouden dat we niet op tijd arriveerden, dus konden we terecht in het hotel waar we gereserveerd hadden terwijl het al pikdonker was.
Nu we een nacht in Agra moesten blijven, maakten we er maar gebruik van dat we de Taj Mahal met sunrise konden zien. Men zegt dat dit het beste moment is om de Taj te bezichtigen, en inderdaad dat was ook echt zo. We lieten ons om 6 uur s'ochtends naar de achterkant van de Taj Mahal brengen, want erin gingen we niet. We hebben alleenmaar slechte ervaringen gehoord over het naar binnen gaan, want echt in het gebouw mag je niet en er zijn hordes toeristen.
De avond ervoor werden we door een aardige man Aslam naar ons hotel gebracht en nu bracht hij ons met zn rickshaw naar een gigantisch mooie plek aan de andere kant van de rivier. Vanaf een tuin kon je de Taj Mahal in alle rust zien liggen zonder gestoord te worden door bedelaars en commisiemannetjes dat aan de andere kant van de rivier het geval was. Dit was echt ONS moment met de Taj Mahal, en inderdaad hij was MOOI! Natuurlijk had ik wel wat foto's van de Taj Mahal gezien en kon ik een beetje verwachten hoe hij eruit zag, maar om hem dan in het echt te zien is echt schitterend. Na mate de zon op kwam, zag je de Taj veranderen van kleur terwijl het steeds warmer werd. En warm word het nu in India, het is soms niet uit te houden joh! Na de Taj Mahal een tijdje geobserveerd te hebben en de toeristen foto's gemaakt te hebben, bracht Aslam ons naar meerdere plekken in Agra. Na een paar uur hadden we zo'n beetje alles gezien, dus spendeerde we de rest van de dag in winkels. Net zoals in Delhi lieten we onze acteerskills zien en deden we alsof we heel erg geinteresserd waren in alles wat de winkels te bieden had. Zo konden we onze vriend Aslam ook een beetje helpen, want hij kreeg geld van de winkels dor ons daar te brengen. Uiteindelijk heeft hij ons een porseleinen magneet met daarop de Taj Mahal gegeven, want hij vond dat we dat wel verdiend hadden na al die 10 winkels die we bezocht hadden. Wel een hilarische dag was het zo met gratis drinken, airco, kennis opdoen over verschillende stenen en muziek spelen in de veel te dure shops. S'avonds was het tijd om Agra weer te verlaten en namen we de trein naar Varanasi.
Wat een poepreis was dit zeg, het was onmenselijk warm in de trein waardoor we lagen te zwemmen in ons zweet en ik werd telkens wakker gemaakt door iedereen. Haha op de een of andere manier moeten ze altijd mij hebben en komt Sanne er goed van af. Dan gaat het om ons ticket, dan omdat ze willen weten op welk station we zijn(hoe moet ik dat nou weten?), en dan omdat ik uit mn bed word gebonsjoerd omdat ze willen zitten. Maar aan de andere kant is het wel weer grappig, want je maakt de gekste dingen mee in de trein.
Nu zijn we dus in Varanasi, de oudste werkende stad van de hele wereld. Ook Varanasi ligt aan de helige rivier de Ganges en de straten zijn hier net als een dolhof. James en Chris verblijven hier ook, dus dat is erg gezellig. Ook hebben ze hier al een tijdje geleefd, dus kunnen ze ons vele plekken laten zien. Zo zijn we gister avond naar het Burning Ghat geweest. Dit is een wereldberoemde plek waar je lichamen verbrand ziet worden aan de oevers van de Ganges. Wat een indrukwekkende gebeurtenis is dat. Vele families komen bijeen om daar hun dierbare te cremeren. Eerst lopen ze met zn allen met het lichaam naar een houtstapel terwijl ze allemaal ''God is waar'' in het Hindi roepen. Op deze plek worden per dag honderden lichamen verbrand, waardoor er een lugubere sfeer rondhangt. Verder zijn we naar de tailor van James geweest, want hij designed kleding en laat het hier maken. Leuk om te zien hoe de Indiers ermee bezig zijn.
Ook heb ik als enige toerist in deze omgeving een duik in de Ganges genomen dat erg verfrissend was. Misschien niet een erg goed idee, aangezien er hier lijken in de Ganges gegooid worden... Nou ik ben nog niet ziek geworden, dus het zal wel meevallen. De Indiers waardeerden het wel dat ik een duik in de Mother Ganga nam, want ze zeiden: ''I love you, because you love mother Ganga''. haha!
Nu vind ik het mooi geweest, en ik ben vast ook wel heel veel gebeurtenissen vergeten op te schrijven, maar nu hebben jullie al meer een beeld van wat we allemaal hebben meegemaakt de afgelopen dagen. Ook heb ik foto's bij de andere verlagen geplaatst:) Nu heb ik wel een electrische shock moeten trotseren, maarja dat was het waard. Want ik denk niet dat jullie nog langer kunnen wachten om foto's te zien! Ga maar gauw kijken!
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXx
Ps, Ik mis jullie wel hoor!
pps, Dankje weer voor alle reacties! :)


  • 14 April 2010 - 17:54

    Sophie:

    Lieve Sam!
    Wat fijn om weer een reisverslag van je te lezen!
    En ook dat mailtje voor mn verjaardag vond ik echt lief!
    Het is wel leuk dat je zo heerlijk aan het reizen bent,dat je minder schrijft. Dat betekent dat je echt aan het genieten bent.
    Daaag lief kind,ik mis je!
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 14 April 2010 - 20:14

    M, M & H:

    Hi Sam, we zijn terug van Coletje's verjaardag vandaag en daar vroeg ik nog aan Wineke of er toevallig weer een verslag binnen was, welnu daar ben je weer! Leuk verslag weer en ik laat het morgen aan Mar en Matthijs lezen. Hou je haaks Hans

  • 16 April 2010 - 04:33

    Frans:

    Hey Sam en Sanne..
    Wederom een leuk verhaal om te lezen. Als je nagaat dat ik geen boeken lees en lappen tekst meestal uit de weg ga, dan moet het toch echt boeiend zijn als ik het tot de laatste regel lees :-) En dan als toetje die fraaie foto's

    Sam, wat is jouw mailadres ? Kun je die mailen naar mij ?
    tomahok@wanadoo.nl

    Alvast bedankt..
    Veel plezier nog ! ( gaat wel lukken denk ik )

  • 17 April 2010 - 11:18

    Margaret:

    Hi Sam!
    Leuk om weer van je te horen. Lekker lang verslag ook. Het lijkt er op dat je echt talent hebt voor reizen. het klinkt heel relaxed allemaal. En jullie nemen goed de tijd om alles in je op te nemen.
    Leuk ook dat jullie zo her n der steeds nieuwe vrienden maken. Dat is altijd goed.

    Take care. Liefs van Margaret

  • 17 April 2010 - 20:32

    Sas:

    bijna op de helft, Sampie.... x

  • 18 April 2010 - 11:05

    Jif.:

    Hoi schat, wat jullie al niet meemaken is onbetaalbaar!Ik woon een
    week bij Igor omdat As en Bas naar Egypte zijn en vandaag kwam ik thuis
    om schone kleren te halen
    omdat ze niet terug kunnen vliegen ivm. de IJslandse aswolk en toen
    gauw even op je site ge-
    keken of er alweer iets bijgeschreven was , en ja
    hoor...een boekwerk met
    geweldige verhalen en een foto van één meisje
    met 7 mooie kerels , het
    is wat! Heb ik vroeger
    NOOIT gehad.Zielig ,hè.
    Nou ja, misschien in een volgend leven.Groetjes aan Sanne en knuffel, Jif. x x x x

  • 21 April 2010 - 07:46

    Huize Vondelstraat:

    Doris en Colet hebben nog stees de slappe lach om dat "lekkere kontje".
    Zoen wien.

  • 22 April 2010 - 16:49

    Sas:

    Al in de bus op weg naar Nepal? Volgende avontuur..... raften.... mmm.... Die bungyjump doe je vast "voorzichtig"! Doe de groeten aan Laurien, leuk dat ze jullie Nepal gaat laten zien. Dag lieverd, zoen, Sas Ben trots op je!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sam

Hallo allemaal! Ik ben Sam en ik ga proberen jullie met deze site op de hoogte houden van een aantal van mijn avonturen in het buitenland. Zo kan ik toch een beetje bij jullie zijn:) X

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 40172

Voorgaande reizen:

29 Juni 2013 - 28 Juli 2013

India 2013

13 Maart 2011 - 09 Juni 2011

Italiaans leren in Rome

19 Januari 2010 - 22 Juni 2010

Mijn eerste reis

17 Oktober 2019 - 30 November -0001

Jippie trippy

Landen bezocht: